Analyser

Under denne kategori kan du læse mere om de seneste analyser og rapporter samt aktuelle tal fra modebranchen.

Branchebladet TØJ holder dig opdateret med alt du bør vide inden for modebranchen.

Accessoriesbranchens top 10
Accessoriesbranchens top 10

pej gruppens top 150 giver dig et overblik over accessoriesbranchens virksomheder med de bedste 150 bedste resultater. Her kan du blive opdateret på, hvordan accessoriesbranchens top ti ser ud netop nu.

Skobranchens top 10
Skobranchens top 10

pej gruppens top 150 giver dig et overblik over skobranchens virksomheder med de bedste 150 bedste resultater. Her kan du blive opdateret på, hvordan skobranchens top ti ser ud netop nu.

Flere influencere har falske følgere

En global undersøgelse af influencere viser, at 57 procent snyder med følgertallet på Instagram. Ifølge…

Tøjbranchens top 10
Tøjbranchens top 10

pej gruppens top 150 giver dig et overblik over modebranchens virksomheder med de 150 bedste resultater. Her kan du blive opdateret på, hvordan tøjbranchens top 10 ser ud netop nu.

Omni channel: Tiden er kommet
Omni channel: Tiden er kommet

Omni channel er kommet for at blive og kampen om kunderne er blevet endnu mere allestedsnærværende. Retailere og brands skal hurtigt lære, hvor deres tilstedeværelse er vigtigst.

Bæredygtighed i e-handel
Bæredygtighed i e-handel

En analyse foretaget af FDIH viser, at bæredygtighed deler vandene hos danskerne, når de skal vælge, hvilken netbutik de vil handle i. Selve produktionen af produktet er vigtigere end butikkens bæredygtige profil.

Danske smykkevirksomheder fordobler resultat

Over de sidste fire år har de danske smykkevirksomheder i gennemsnit fordoblet deres resultat. Det viser en analyse, der er foretaget af Deloitte.

Danske engroshandlere er gode købmænd

De danske engroshandlere tjener gode penge – endda selv om detailhandlen er presset. Det viser Modeanalysen 2019.

Fodtøj: Det går godt for de store spillere på markedet

Modebranchen kan glæde sig over høje indtjeninger, når det kommer til fodtøj. Det konkluderer Deloitte i Modeanalysen 2019.

Udlandet er vilde med dansk mode – og danskerne er vilde med udenlandske webshops

Deloitte har netop offentliggjort Modeanalysen 2019, der tager pulsen på den danske modebranche. Første konklusion er, at eksporten fortsat stormer derudad, og danskerne til stadighed handler mest på udenlandske webshops.

Er de fysiske butikker blot forbrugernes showrooms?

Der har længe været en tendens til, at forbrugerne handler online. Men inden forbrugerne lægger sine ønskede køb i den virtuelle indkøbskurv, så har over en tredjedel været i en fysisk butik for at se varerne først. Det viser en ny undersøgelse fra Business Danmark.

Unge modeforbrugere forventer diversitet, holdningstilkendegivelse og masser af kreativitet fra branchen

En ny forbrugerdagsorden har indhentet modebranchen. For i takt med, at Generation Next rykker mere og mere ind i de primære målgrupper, er det nødvendigt at tilpasse både de strategiske og kreative takter for at imødekomme disse hyper-selvbevidste forbrugere, for hvem mode er meget mere end bare sæsonens farver og snit.