Danskerne har shoppet løs i Black Week-ugen. Selv om fredagen var mere stille end forrige år, så steg salget samlet set med 20 procent over hele ugen.

En ny undersøgelse fra betalingsvirksomheden Nets med transaktionstal for de 100 største webshops i Danmark viser, at danskerne har shoppet løs under Black Week. Så meget, at ugen i år slår rekord. Det fremgår i en pressemeddelelse.

Fra mandag til torsdag i uge 48 registrerede Nets markant flere onlinetransaktioner hos de 100 største webshops herhjemme. Til gengæld slap danskerne gashåndtaget en smule fredag, for så igen at sætte slutspurten ind lørdag og søndag.

“Det er tydeligt at se, at danskerne har jagtet tilbud hele ugen. Det er slut med at sidde oppe hele Black Friday-natten på nettet og shoppe løs,” lyder det fra Natalia Laursen, der er marketingschef hos Nets, der fortsætter:

“Når vi sammenligner hele Black Friday-ugen med sidste år, har de største webshops haft en samlet stigning i deres salg på 20 procent. Vi har simpelthen set stigninger hele ugen, på nær fredag, hvilket sætter barren højt for næste års Black Week. Det betyder dog ikke, at danskerne ikke shoppede om fredagen, for det gjorde de i dén grad. Fredagen var den travleste dag med over tre gange så mange onlinekøb, end der var om mandagen.”

Foto: Nets

Foto: Pexels