Den årlige moderapport The State of Fashion er netop udkommet. Få overblikket over, hvilke ting der bliver afgørende for modebranchen i 2022.
Efter to års disruption er den globale modeindustri igen ved at finde sit ståsted. Virksomheder tilpasser sig nye forbrugsmønstre, og de digitale muligheder giver mulighed for vækst.
Men industrien står stadig over for signifikante udfordringer midt i udfordringer med supply chain, uregelmæssig efterspørgsel og et vedvarende pres på bundlinjen. De fleste virksomheder kæmper med at skabe profit, så vækst bliver en topprioritet det kommende år. Det viser moderapporten The State of Fashion 2022, som er udarbejdet af Business of Fashion og konsulentfirmaet McKinsey & Company. Rapporten analyserer året 2021 og forudser, hvad der præger den globale modebranche i 2022.
Rapporten viser blandt andet, at udfordringerne med supply chain presser virksomhederne i sådan en grad, at flere bliver nødt til at hæve priserne det kommende år – et billede vi også ser i Danmark. Ifølge undersøgelsen, der ligger til grund for The State of Fashion, forventer 35 procent af modecheferne, at de må hæve priserne med fire til ni procent. 15 procent af dem forventer at hæve priserne med 10 procent eller mere.
10 temaer fordelt på tre kanaler
The State of Fashion 2022 viser 10 fokusområder på tværs af tre kanaler, som den globale modebranche skal prioritere i 2022.
Læs mere om de 10 fokusområder, og find hele rapporten her.
Foto: Pexels