Den danske tøjbranche har gang i salget, og eksporten er vokset markant. Den største vækst inden for eksport af dansk mode sker i salget til Tyskland.

Den samlede, danske tøjeksport er vokset med 1,3 mia. kroner. Flere tyske forbrugere vælger at trække streger i det danske modebillede og køber deres tøj fra det danske marked.

Nye tal fra erhvervsorganisationen Dansk Mode & Textil viser, at eksport inden for tøjbranchen er vokset med fem procent i 2017. Endvidere lander den samlede eksport af tøj på 28,7 milliarder kroner.

Læs også: Modeeksporten stiger – men mærker branchen det? 

Et af de danske brands, som oplever vækst på det tyske marked, er det aarhusianske brand Minimum:

“Vi har gennem nogle år haft høj fart i salget til Tyskland, men har nu valgt at være lidt mere selektive i vores afsætning. Så frem for at komme ud til mange nye butikker har vi fokus på at være de rigtige steder og indgå partnerskabert med kunderne i detailhandlen,” udtaler Peder Tang, som er adm. diretør hos Minimum, til Finans.