Børnetøjsvirksomhed oplever tilbagegang i overskud efter afvikling af lagervarer
Populært børnetøjsbrand fortsætter med flot vækst
Øget produktfokus medvirker til vækst ved børnetøjsbrand
Offspring A/S, der producerer og markedsfører børnetøjsmærket Wheat, har rustet virksomheden med en adm. direktør.
Som en naturlig konsekvens af Offspring A/S’ fremgang og ejernes ønske om yderligere ekspansion, har virksomheden nu ansat brancheprofilen Ulrik Engelund Holm som adm. direktør med virkning fra 1. august 2019.
Ulrik Engelund Holm kommer senest fra en stilling som COO hos Garant. Derudover har han både været CMO for licensvirksomheden Kaaboki A/S og chef for Friends børnetøj i Coop.
Ejerne af Offspring A/S, Charlotte og Peter Galsgaard, fortsætter i virksomheden. Om den organisatoriske ændring i virksomheden fortæller ejerparret i en pressemeddelelse:
”Vi har i noget tid overvejet behovet for at få tilført erfarne, strategiske kompetencer, der med succes har udviklet mennesker og virksomheder fra den størrelse, vi har nået nu til det næste niveau. Med ansættelsen af Ulrik har vi tiltro til at både tidspunktet er rigtigt, og personen er den rette til at gennemføre en planlagt ekspansion for Wheat.”
Ulrik Engelund Holm glæder sig over sin nye rolle som adm. direktør og har allerede nu bidt mærke i særligt ét område i virksomheden, som han ser meget frem til at arbejde med.
”Wheat har i mange år været orienteret imod bæredygtig produktion af børnetøj, hvilket er én af de stærke trends, alle brands skal kunne tilpasse sig i de kommende år. Wheat har et godt udgangspunkt for at ramme de europæiske forbrugeres krav til produkter og services i fremtiden. Det ser jeg frem til at undersøge nærmere og styrke yderligere som en del af en samlet plan for ekspansion,” udtaler Ulrik Engelund Holm.