Copenhagen Fashion Week har ansat Marie Brøbech som ny Head of Brand Relations. Læs med her og se, hvad Marie Brøbech glæder sig til i den nye stilling.

Copenhagen Fashion Week har optimeret holdet bag modeugen med en ny Head of Brand Relations. Stillingen blev besat den 1. oktober 2019 af Marie Brøbech, hvis fornemmeste opgave bliver at planlægge modeugen og alt, hvad der vedrører denne.

Forberedelserne til næste modeuge er allerede i fuld gang. TØJ fangede Marie Brøbech et kort øjeblik i den nye Head of Brand Relations ellers allerede travle hverdag til en snak om stillingen.

 

Hvorfor har du sagt ’ja’ til stillingen som Head of Brand Relations hos Copenhagen Fashion Week?

Da Cecilie Thorsmark og jeg mødtes angående stillingen, blev det klart for mig, hvor spændende en rejse Copenhagen Fashion Week er på. Modeugen står på nuværende tidspunkt som den eneste af sin slags i Skandinavien, hvilket medfører en kæmpe interesse og fokus vores vej. Dertil har Copenhagen Fashion Week om nogen sat fokus på en bæredygtig modeuge og dermed erkendt vores rolle som global aktør i modebranchen. Der tilstræbes således efter at foretage væsentlige ændringer i den måde, modeugen skal eksekveres på og samtidig informere og inspirere branchen til også at tage skridtet mod at blive mere bæredygtige.

 

Hvad bliver din primære rolle?

Mit ansvar kommer til at ligge i planlægningen af den officielle modeugekalender og alt, hvad der vedrører denne, herunder hvordan vi kan videreudvikle, styrke og optimere modeugen yderligere – også set med fokus på bæredygtighed. Jeg kommer således til at have en super tæt dialog med alle brands og bureauer og ser frem til at skabe et ærligt og tæt samarbejde med alle involverede.

 

Hvad håber du på at kunne bidrage med – og hvad glæder du dig til i den nye stilling?

Med min baggrund håber jeg at kunne skabe de mest optimale forudsætninger for en endnu stærkere modeuge. Jeg er projektleder af natur og er vandt til at have en stram tidsplan, hvor løsningerne skal findes. CPHFW er det koordinerende organ mellem showkalender, messer, showrooms og brancheorganisationer, og her er CPHFWs opgave at have det større formål for øje og sørge for at alle involverede spiller sammen, og det håber jeg at kunne at bidrage til. Jeg ser således frem til at skabe en endnu tættere dialog med alle involverede brands, både op til, under og efter modeugen, og få input til at skabe og ‘finetune’ en endnu bedre modeuge for alle.