“For både at kunne håndtere den vækst, vi lige nu oplever, men også sikre, at vi har ressourcerne til at prioritere og forbedre vores ambitioner om at skabe tøj, der belaster miljøet minimalt, så er det nødvendigt at få flere og nye kompetencer ind i virksomheden,” lyder det fra modebrandet.

Vækstkurven fortsætter opad hos det danske modebrand Elsk. Derfor opruster brandet nu virksomheden ved at ansætte en profil i stillingen som salgschef. Det skriver Elsk i et opslag på Linkedin.

“Med små, men faste skridt går vi frem hos Elsk. Den sidste tid er det dog gået lidt stærkere, end vi måske ville. For både at kunne håndtere den vækst, vi lige nu oplever, men også sikre, at vi har ressourcerne til at prioritere og forbedre vores ambitioner om at skabe tøj, der belaster miljøet minimalt, så er det nødvendigt at få flere og nye kompetencer ind i virksomheden,” skriver Elsk.

Modebrandets nye salgschef hedder Mikkel Vilhelmsen og skal i tæt samarbejde med salgs- og designteamet sikre, at Elsk har en rød tråd i kollektionerne og bedst muligt tager hånd om både eksisterende og nye kunder.

“Vi ønsker at skabe et brand som er tæt på både forhandlere og slutforbrugere, og hvor man som kunde kan se en sund evolution af Elsk og vores produkter. Det skal Mikkel ind og assistere med. Han skal sørge for, at vi også internt i virksomheden skubber os selv og hele tiden hæver egne standarder. Derfor kommer Mikkel naturligt også til at indgå i den daglige ledelse,” skriver Elsk videre i opslaget.

Om ansættelsen uddyber Elsk-direktør Lars Riis overfor TØJ – Fashion & Business Trends:

“Med Mikkel får vi en profil, som forstår forhandlerleddet godt og samtidig har et skarpt øje for kollektionen. Hans ansættelse skal desuden frigøre nogle ressourcer hos mig, så jeg kan sørge for, at vi kan tage næste skridt på vores rejse mod mere miljøvenlige produkter og så småt gøre virksomheden klar til at gå i gang med eksport.”

Mikkel Vilhelmsen tiltræder stillingen som salgschef den 1. september 2021.

Foto: Mikkel Vilhelmsen