Et vigtigt skridt for Footzone Group: Ansætter ny brancheprofil

Skovirksomheden står klar med en ny online strategi, der skal sætte nye standarder for udbredelsen af koncernens brands. Det kræver en nyansættelse.

Der er fart på hos skovirksomheden Footzone, der både består af Footzone Retail, der driver 25 Havanna Shoes-butikker og en nyligt åbnet konceptbutik, og Footzone Wholesale, der består af koncernens fem brands.

Koncernen oplever en stadigt stigende interesse for især de to skobrands Phenump Copenhagen og Johnny Bulls, hvorfor de nu har ansat en ny Key Account Manager for Norden og Europa. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Det er Thomas Dal Mølgaard, der bliver virksomhedens nye Key Account Manager. Han tiltræder stillingen med mere end 12 års erfaring fra modebranchen, og hans opgave i Footzone Group bliver fremadrettet at fokusere på styrkelsen af samarbejdet med koncernens partnere på tværs af Europa.

”Det er med stor glæde, at vi byder Thomas velkommen hos Footzone Group. Vi har et supergodt kendskab til Thomas fra hans mange år i modebranchen, og han kommer til at være det helt rigtige ansigt ude hos de vigtige kunder. Vi vil investere i det helt rigtige setup, og Thomas er en vigtig del af vores fremtidige strategi,” siger den kommercielle direktør hos Footzone Group, Karsten Spaabæk.

Det er forventningen, at de to brands Phenump Copenhagen og Johnny Bulls med en øget indsats på det europæiske wholesale-marked hurtigt vil blive synlige for forbrugerne. Gennem en opbygning af en ny online strategi og et tæt samarbejde med udvalgte partnere vil Footzone Group sætte ”helt nye standarder for udbredelsen af koncernens to stærke brands”, lyder det i pressemeddelelsen.

”Planen er klar. Og med ansættelsen af Thomas, den nylige åbning af den første Phenump Copenhagen Concept Store i Aarhus og en ny ambitiøs online strategi, vil vi fremadrettet skabe en ny kultur på markedet, hvor ekspansion og vækst går hånd i hånd. Vi er dybt ambitiøse og vil være synlige og top-of-mind på det danske og de udenlandske markeder i fremtiden,” afslutter Karsten Spaabæk.

Foto: Footzone Group