Den danske lingerivirksomhed, hvis regnskab er præget af millionunderskud på bundlinjen, får nu en ny adm. direktør som del af de strategiske omstruktureringer for at forenkle forretningsmodellen.
Det er med formålet om at vende virksomhedens millionunderskud til profit, at den danske lingerivirksomhed Femilet A/S har været på en længere forandringsrejse de seneste år. Rejsen byder nu på et direktørskifte på det danske kontor. Det oplyser Femilet i en pressemeddelelse.
I starten af året forlod Rasmus Johanson posten som direktør hos Femilet igennem ti år. Nu er det Guillaume Kretz, som er vicegeneraldirektør med ansvar for detail og teknologi hos Chantelle Lingerie på hovedkontoret i Paris, der skal fungere som adm. direktør for Femilet i Danmark.
Valget af Guillaume Kretz som direktør sker i kølvandet af de strategiske ændringer hos koncernen, hvor fokus nu er på at forenkle forretningsmodellen og koncentrere sig om retail og e-commerce på Femilets kontor i Danmark.
”Omstruktureringen sker for at forenkle forretningsmodellen, så man fremadrettet kan koncentrere sig 100 procent om retail og e-commerce fra det danske kontor,” lyder det fra Femilet i pressemeddelelsen.
Udover direktørskiftet har der også været andre omstruktureringer på det danske kontor i Aarhus. Kontoret er nu under ledelse af Tea Nørgaard Pedersen og Louise Fiedler Vestergaard, som begge har en solid erfaring med brandet. De har nu et fælles ansvar for retail og e-commerce i Danmark med Guillaume Kretz som adm. direktør, der til dagligt opholder sig i Paris.