Footzone Group ansætter en ny kommerciel direktør og styrker både sin online tilstedeværelse og brandidentiteten for virksomhedens fem brands.
Der er fart på hos Footzone Group, der både består af Footzone Retail og Footzone Wholesale. Retaildelen driver i dag 25 Havana Shoes-butikker, mens Footzone Wholesale består af fem brands med produktion i Portugal og Spanien.
Koncernen ønsker en øget kommerciel indsats på både det danske og udenlandske marked og præsenterer derfor nu en ny strategi og organisationsopbygning for at tage det næste skridt i sin ekspansionsrejse. Det oplyser de i en pressemeddelelse.
Footzone Group har blandt andet ansat Karsten Spaabæk, der efter syv år hos Puma skal styrke koncernen med blandt andet en øget indsats på det europæiske retailmarked, opbygning af en ny onlinestrategi på tværs af kæder og brands samt styrkelse af brandidentiteten for koncernens fem brands.
“Det er med stor glæde og forventning, at vi byder Karsten Spaabæk velkommen hos Footzone Group. Vi har samarbejdet med Karsten igennem mange år hos Puma, og Karsten vil tilføre koncernen strategiske kompetencer og ikke mindst en stor erfaring inden for Footzone Groups forretningsområder,” udtaler Jan Damkjær Nielsen, der er ejer og adm. direktør i Footzone Group.
“Jeg ser et utal af muligheder for Footzone Group, der med en stærk brandportefølje og et stort know-how fra både detail- og produktionsleddet kan sætte sit positive aftryk på den danske og internationale modebranche fremover,” udtaler Karsten Spaabæk, der bliver virksomhedens kommercielle direktør.
Udover ansættelsen af Karsten Spaabæk vil Fotozone Group have fokus på at øge kendskabet til sine egne fem brands, hvor hovedfokus lige nu ligger på de to brands Phenumb Copenhagen og Johnny Bulls.
Forventer flere ansatte
Gennem styrkelsen af organisationen forventer ledelsen at ansætte flere medarbejdere i nærmeste fremtid, hvor en dygtig E-commerce Manager står meget højt på listen.
Med et nyetableret 400 kvadratmeter stort kontor og showroom i Holstebro vil Footzone Group skabe rammerne for et nyt og kreativt miljø, der fremadrettet skal drive koncernens bagland med et åbent og internationalt miljø.
“Med en ny vision for retail og wholesale i koncernen tager vi nu næste skridt i ekspansionen for Footzone Group. Planen er klar og med udvidelse af detailkæderne, den nye onlinestrategi og fokus på øget brandkendskab, vil vi fremadrettet skabe en ny kultur på markedet, hvor ekspansion og vækst går hånd i hånd. Vi er dybt ambitiøse og vil være synlige og top-of-mind på såvel det danske som de udenlandske markeder i fremtiden,” fastslår Karsten Spaabæk.
Foto: Pexels