En erfaren brancheprofil melder sig under fanerne hos modebrandet Elsk som Head of E-commerce & Business Development.

Det Thy-baserede modebrand Elsk har pr. 1. juni 2022 ansat Steffen Førgaard i stillingen som Head of E-commerce & Business Development. Steffen Førgaard er en kendt og erfaren profil inden for branchen, hvor han tidligere har stiftet og været medejer af Munkstore. Herudover har han arbejdet hos Loftet-Butler, og sammenlagt har han mere end 22 års erfaring fra branchen med i bagagen.

Elsk rejsen

Elsk blev etableret i 2013 af Lukas L. Leszczynski og Lars Riis med en vision om at kunne skabe bedre mode. Målet var at udvikle et firma, som med hjerte og passion kunne producere nogle gode produkter. Samtidig skulle fokus netop holdes på den unikke historie snarere end et mål om at blive verdens største modekoncern. I den forbindelse har det været vigtigt for Elsk og skaberne bag at tiltrække nye medarbejdere med de rette kompetencer; nærmere bestemt folk som passer ind i Elsks mindset og den rejse, som brandet er på.

”Vi har måske en lidt atypisk tankegang, da vi ikke har noget mål om at vækste eksplosivt eller blive en stor spiller i branchen. Vores ambition er at skabe en virksomhed, som passer ind i den måde, vi gerne vil leve vores liv på og så samtidig bruge vores virksomhed som et værktøj til at gøre noget godt. Vi har dog indset, at hvis vi virkelig mener det med at gøre noget godt, bliver vi nødt til at blive lidt større, end vi er nu. Skal vi komme igennem med vores mission, kræver det nye kompetencer, en god økonomi og en ukuelig lyst til at gøre en forskel. Det er en del af den rejse, som Steffen skal ind og hjælpe os med. Vi tror på, at Steffen kan være med til at skubbe os i den rigtige retning, men at han samtidig forstår, at vækst ikke er målet i sig selv for os”, siger direktør i Elsk, Lars Riis.

Et godt match

Når Steffen Førgaard tiltræder sin nye stilling den 1. juni 2022, sker det med stor glæde og forventning til det fremtidige samarbejde.

”Jeg har fulgt Elsk tæt siden deres opstart, og har også siddet på den anden side af bordet og købt ELSK. Jeg føler, at det er en unik rejse, brandet er på, og at man sidder med en virksomhed, som virkelig har et potentiale til at have en helt unik identitet og stemme. Det tiltaler mig utroligt meget at blive en del af det. Samtidig tror jeg også, at der er mange muligheder, som stadig er uudforsket hos Elsk, og dem glæder jeg mig til at gå i gang med at undersøge”, siger Steffen Førgaard, og tilføjer, at det har været vigtigt for ham at finde en arbejdsplads, hvor kulturen, værdierne og arbejdsopgaverne harmonerer, og at han er sikker på, at Elsk i den henseende er det rigtige match.

 

Foto: Lars Riis (t.v.) og Steffen Førgaard (t.h.)