Det danske modebrand Libertine-Libertine indgår et partnerskab med to kendte investeringsguruer. Sammen sætter de kurs mod ambitiøse internationale vækstmål.

Det nu ti år gamle modebrand Libertine-Libertine er klar til at tage hul på en ny fase, hvor der skal være fokus på en vækst- og positioneringsstrategi, som skal foldes ud internationalt i løbet af de kommende år.

Af den grund har københavnerbrandet, med de tre stiftere Rasmus Bak, Pernille Schwarz og Peter Ovesen bag kulissen, nu fået to investeringsguruer med på holdet.

Det er Hummel og Thornico-direktøren Christian Stadil og IC Groups forhenværende koncernchef Niels Mikkelsen, der, sammen med de tre ejere bag brandet, skal fyre op under Libertine-Libertines internationale vækstrejse. En rejse, som de to nye partnere har udpræget erfaring med.

”Med partnerskabet har vi først og fremmest budt to engagerede og erfarne allierede velkomne i ejerkredsen. Deres stærke ekspertiser kommer til at bidrage betydeligt til at ekspandere den forretning, vi har arbejdet på at etablere. Fra første møde var der exceptionel kemi, og vi oplevede en bemærkelsesværdig forståelse for brandet og ånden bag virksomheden. Det revitaliserede tilgangen til vores forretning, og gav ekstra blod på tanden til at sætte kurs mod nogle ambitiøse vækstmål internationalt med integriteten i behold,” fortæller en af stifterne bag Libertine-Libertine, Rasmus Bak, i en pressemeddelelse.

Her fortæller Christian Stadil også, at han ser frem til at blive lukket inden for i en virksomhed, som han som kunde har fulgt lige fra starten.

“Libertine-Libertine er et brand med enormt potentiale, herunder internationalt. Jeg har siden starten, på afstand, og som kunde fulgt brandet med en form for ærefrygt. Brandet har en spændende kernefortælling omkring Libertiner-universet og har været kropsliggørelsen af cool. Derfor er det utrolig spændende at blive lukket indenfor og samtidig erfare, at virksomheden har en af de mest passionerede og professionelle ejerkredse i branchen. Niels og jeg føler kun, at der mangler en gnist, hvad angår international skalering af forretningen, og den håber vi blandt andet at kunne bidrage med. Det bliver en rigtig spændende rejse,” siger han, og Niels Mikkelsen supplerer:

“Allerede fra første dag var der en helt speciel energi i rummet, da Christian Stadil og jeg mødte de tre stiftere bag brandet. Sjældent har jeg oplevet en så stor motivation for at påbegynde en dyb proces med nye investorer ombord. Libertine-Libertine er skabt med nogle helt grundlæggende værdier og et univers, som har stort potentiale. Jeg har efterhånden deltaget i så mange vækstcases, at man hurtigt kan fornemme om et potentiale er tilstede. I dette tilfælde var jeg ikke i tvivl.”

Libertine-Libertine er aktiv i 12 lande og forhandles af omkring 250 retailere i blandt andet Berlin, Amsterdam, Tokyo, Reykjavik og gennem egen webshop.