Den danske modevirksomhed har netop ansat en ny CMO, der har bred erfaring fra modebranchen og især PR og marketing.
Basic Apparel, der sidste år åbnede sin første butik og tidligere på året hentede ny salgsdirektør, har ansat endnu en brancheprofil.
Tina Ahmad, der kommer fra Vernon Sport, er nemlig udnævnt som ny CMO. Hun kommer med mange års erfaring fra modebranchen og har især beskæftiget sig med PR og marketing på det skandinaviske marked. Det skriver Basic Apparel i en pressemeddelelse.
De seneste tre år har hun bygget PR- & marketingafdelingen op hos Vernon Sport, hvor hun blandt andet har arbejdet med heritage brands som Ellesse, Moon Boot, Blundstone, Kangol og Keen.
Ved Basic Apparel er hendes primære opgaver at skabe den overordnede marketing- & sociale medie-strategi samt influencer marketing.
“Jeg glæder mig til at lande rigtigt i stillingen og er utrolig stolt over at have fået chancen for at komme med på denne spændende rejse, som Basic Apparel er på. Jeg ser det som et brand med et utrolig stort potentiale og virkelig gode værdier. Jeg mener selv, at alle har brug for basics i garderoben og kan ikke vente med at fortælle den fine historie som Basic Apparel har,” lyder det fra den nye CMO, der afrunder:
“Først vil jeg sætte fokus brandidentiteten og de klassiske PR-behov, og derefter skal vi have styr på det skandinaviske marked. Og så begynder vi stille og roligt at udvide den internationale rækkevidde.”
Foto: Tina Ahmad