Af personlige årsager træder direktøren tilbage efter to år i smykkevirksomheden. Det forventes, at en ny tiltræder til sommer.

Efter to år som Chief Marketing Officer, CMO, hos Pandorader slog omsætningsrekord i 2021 – forlader Carla Liuni posten. Hun startede i virksomheden i 2020 efter at have gjort karriere inden for marketing og salg ved Bulgari og Procter & Gamble.

Det er personlige grunde, der er årsagen til, at Carla Liuni træder tilbage og vender retur til Italien for at være tættere på sin familie.

“Vi forstår Carlas ønske om at vende hjem af personlige årsager, og nu er et godt tidspunkt at give stafetten videre. Carla sluttede sig til os kort efter, at vi relancerede brandet i 2019, og hun har været en vigtig bidragsyder til vores turnaround. Vores rekordhøje resultater i 2021 viser brandets styrke, og vi er klar til at accellere det endnu mere i 2022 og fremover,” lyder det fra Alexander Lacik, CEO hos Pandora, der forventer at udpege en ny CMO til sommer.

 

Ny strategi styrker forretningen

De seneste år har Pandora lavet forskellige tiltag for at styrke forretningen. Blandt andet ansatte smykkevirksomheden i 2020 Martino Pessina som kommerciel direktør, og i 2021 lancerede Pandora en ny strategi i en Fondsbørsmeddelelse.

Strategien fik tilnavnet Phoenix-strategien og indeholdt blandt andet planer om at satse stort på kernemarkederne, USA og Kina. Derudover afslørede Pandora, at de fremover vil fokusere mere på Gen Z og Millennials.

 

Foto: Pandora