Den danske modevirksomhed Pieszak er vokset sig så stor, at der nu er behov for intern forankring i både marketing- og brandingaktiviteter. Derfor opruster brandet nu med en ny, erfaren Marketing Director.
Med en øget vækst i både ind- og udland har modevirksomheden Pieszak, der også tæller brands som Ivy Copenhagen og denimbrandet Tomorrow, behov for at øge teamet bag yderligere.
Det gør de med den nyoprettede Marketing Director-stilling, som den erfarne Daniel Müller-James skal varetage.
Det er internationale ambitioner, der har ført til oprettelsen af en ny stilling og dermed ansættelsen af Daniel Müller-James. Det fortæller den kreative direktør og ejer af Pieszak, Henriette Pieszak, i en pressemeddelelse:
”Vores tre brands oplever stor vækst. De seneste sæsoner har vi intensiveret arbejdet med brand story, identitet, kampagner og positionering, hvilket vi ser resultaterne af nu. Tomorrow er netop blevet solgt ind til internationale department stores, og der er tilsvarende stor efterspørgsel på Pieszak og Ivy i udlandet. Internationale ambitioner kalder på struktur og konstant kreativ udvikling på alle platforme, og jeg kan ikke forestille mig en bedre kandidat end Daniel til det arbejde, der ligger foran os nu.”
Daniel Müller-James kommer til Pieszak med et væld af erfaring i rygsækken. Han har blandt andet arbejdet i fire år hos Patriksson Communications med store kunder som Ralph Lauren, Whyred og Filippa K. Senest kommer han fra en stilling hos Bestseller som Head of Creative Communications med ansvar for brandidentitet og global kommunikation hos Jack & Jones.
Daniel Müller-James kommer i sin nye stilling hos Pieszak til at stå for udviklingen af både Pieszak, Ivy Copenhagen og Tomorrow. De overordnede ansvarsområder bliver kommunikation, branding, marketing og PR.
Den nye Marketing Director ser et stort potentiale i alle tre brands, og han glæder sig til at tiltræde stillingen pr. 1. april 2019.
”De fleste kvinder er altid på jagt efter de perfekte jeans. Det er derfor spændende at arbejde med tre brands, som netop er velfunderet i et stærkt denim-dna og som kan levere på alle vigtige parametre som kvalitet, pasform og bæredygtighed. Der ligger fortsat et stort internationalt potentiale for alle tre brands – ikke mindst gennem øget fokus på e-commerce. Nu handler det først og fremmest om at anvende den rigtige værktøjskasse for at nå ud til slutforbrugere verden over. Og vi er godt på vej,” afslutter Daniel Müller-James.