Den svenske modekæde Gina Tricot ansætter en ny adm. direktør. Ambitionen er at styrke modevirksomhedens omni channel-strategi og forbedre kundeoplevelsen.

Den 4. maj 2020 kan Gina Tricot byde velkommen til Ted Boman som virksomhedens nye adm. direktør. Det skriver det svenske medie Habit.se.

Det er blandt andet med et ønske om at skabe en god sammenhæng mellem modekædens online og offline platforme, at valget faldt på Ted Boman, som er tidligere adm. direktør hos onlinevirksomheden Junkyard.

”Gina Tricots vision er at give en totaloplevelse for modebevidste kunder – både digitalt og i de fysiske butikker. Ted har et stærkt fokus på omni channel og stor viden og forståelse for den digitale forretning med kunden i fokus, hvilket er i tråd med, hvordan vi ser Gina Tricots fortsatte udvikling. Vi har et stærkt og erfarent management team, der i løbet af det sidste år har arbejdet hårdt på at styrke konkurrenceevnen, og som nu sammen med Ted fortsat vil udvikle virksomheden,” fortæller Paul Frankenius, der er bestyrelsesformand i Gina Tricot.

Udover at have været direktør hos Junkyard, har Ted Boman en lang fortid inden for detailhandel og har ligeledes været chef for Cdon Marketplace, direktør for Polhem PR samt direktør for Oriflame Cosmetics. Han har derudover været med til at udvikle og etablere omni channel-strategier for mange forskellige brands.

Ted Boman ser frem til samarbejdet med Gina Tricot.

”Gina Tricot er et fantastisk modebrand. Jeg er meget glad for at have modtaget denne tillid, og jeg glæder mig meget til at samarbejde med teamet og være i stand til at bidrage til Gina Tricots fortsatte udvikling,” siger Ted Boman.

Den kommende adm. direktør overtager titlen fra Joachim Modigh, kædens finanschef, som også har fungeret som adm. direktør siden Magnus Månsson forlod posten i juni 2019 for at vende tilbage til virksomheden Tretorn Sweden.