Den nye Creative Director for Filippa K har tidligere arbejdet for en række førende modehuse i Paris og skal nu stå i spidsen for det svenske brands design.
Det svenske modehus Filippa K har ansat Liisa Kessler som ny Creative Director. Hun overtager stillingen efter grundlæggeren af Filippa K, Filippa Knutsson, der forlod rollen i 2019. Liisa Kessler har tidligere været designer hos Saint Laurent og arbejdet for førende internationale modehuse i Paris.
Det er første gang Liisa Kessler indtræder i rollen som Creative Director. Under hendes ledelse vil Filippa K fortsat stå for tidløst skandinavisk design og forbrug med omtanke, men hun markerer også et synligt skifte i brandets kreative retning.
“Jeg er glad og taknemmelig for at få muligheden for at slutte mig til Filippa K. Filippa Knutsson var en af pioneerne, der startede det, nu ikoniske, Skandinaviske, minimalistiske look i de tidlige 90’ere. Hendes vision om en ukompliceret, ønskværdig og bæredygtig garderobe er ligeså relevant i dag, som dengang brandet blev grundlagt. Jeg ser frem til at arbejde med de de forskellige teams om en ny æra for huset og at videreføre Filippas eftermæle, der hylder simplicitet, stil, kvalitet og lethedens magt,” udtaler Liisa Kessler i en pressemeddelelse.
Liisa Kessler er uddannet inden for skræddersyning og dressmaking og har en uddannelse i Fashion Design fra Berlin University of the Arts. Hendes første job var i Chloé under Clare Waight Keller. Dernæst arbejdede hun for Y/Project og Lanvin, og de seneste fem år har hun været senior designer i Saint Laurent under Anthony Vaccarello.
Hendes debutkollektion for Filippa K bliver præsenteret i juni 2022.
Foto: Liisa Kessler