Salget hos Miinto runder 2 milliarder kroner, men bundlinjen ender i stort minus
Miinto satser på cirkulær fashion med opkøb af secondhand platform
Miinto præsenterer nyt årsregnskab: Rekordomsætning og minus på bunden
Det digitale butikskoncept Miinto udvider ledergruppen med en nyoprettet Head of Fashion-stilling, som den tidligere direktør for Copenhagen Fashion Week, Camilla Frank, skal varetage.
Fra den 1. april 2019 bliver ledelsesteamet hos Miinto styrket med en ekstra kvinde ombord. Det er den tidligere Copenhagen Fashion Week-direktør, Camilla Frank, der er blevet ansat i en nyoprettet stilling som Head of Fashion.
Webshoppen oplevede i sit seneste årsregnskab en øget vækst, hvor det hovedsageligt var eksportmarkederne, der drev omsætningen.
Miinto mærker fortsat til den kraftige vækst i udlandet. Det betyder blandt andet en øget efterspørgsel på et endnu større udvalg af eksklusive produkter.
Det er en efterspørgsel, som Miinto gerne vil imødekomme ved at tiltrække endnu flere butikspartnere med premium-varer til webshoppen – og det er det, der bliver Camilla Franks fornemmeste opgave.
Direktøren hos Miinto, Konrad Kierklo, er stolt af at få en profil som Camilla Frank med på ledelsesteamet.
”Jeg er superglad for og stolt af, at Miinto kan tiltrække en stærk profil som Camilla Frank. Jeg er sikker på, at det bliver en synlig gevinst for kunden, der gerne vil inspireres og handle endnu flere premium-varer hos Miinto,” siger Konrad Kierklo i en pressemeddelelse.
Camilla Frank ser også frem til at påbegynde sit nye arbejde hos Miinto.
”Det har altid været helt afgørende for mig at skabe et produkt, som forbrugeren og jeg selv rent faktisk mangler. Jeg glæder mig helt vildt til at arbejde med så stærk en mærkevare som Miinto og til at indfri det enorme potentiale og den efterspørgsel, som Miinto allerede oplever på endnu flere designervarer. Varer, som Miintos kunder kan investere i og have glæde af i årevis,” siger Camilla Frank.