”Det er i tider som disse, at man lægger grundstenene til fremtiden,” fortæller adm. direktør i børnetøjsvirksomheden, Peter Galsgaard, der udvider ledelsen og ejerkredsen med en ny partner og kommerciel direktør.
På trods af at børnetøjsvirksomheden Offspring A/S, der står bag brandet Wheat, er mærket af coronakrisen, opruster man nu til fremtiden med en ny medejer og kommerciel direktør. Det oplyser børnetøjsvirksomheden i en pressemeddelelse.
Grundlæggerne og de nuværende ejere, ægteparret Charlotte og Peter Galsgaard, indgår således et nyt samarbejde med den tidligere grundlægger og ejer af Shoe The Bear ApS, Thomas Frederiksen.
”Det kan måske virke uovervejet at investere i ansættelsen af en kommerciel direktør netop nu midt i orkans øje. Men vi er meget opmærksomme på, at man i tider som disse også lægger grundstenene til fremtiden. Og vi bliver ikke en vindervirksomhed ved kun at lave besparelser. Der skal også investeres de rigtige steder, og det er netop det, vi gør ved at indgå et samarbejde med Thomas Frederiksen,” forklarer adm. direktør Peter Galsgaard i pressemeddelelsen.
Oprustningen skal opretholde vækstrejsen
Børnetøjsvirksomheden opruster sig med Thomas Frederiksen med ønsket om at fortsætte den positive vækstrejse med en omsætning, som er fordoblet over de seneste fire år.
”Wheat har været på en konstant vækstrejse de seneste mange år. Formålet med at få Thomas Frederiksen ind som en del af både ejerkredsen og ledelsen har været at sikre, at denne rejse fortsætter. Thomas har nogle kompetencer inden for blandt andet E-commerce, som er essentielle i vores vækststrategi i årene fremover,” siger Peter Galsgaard.
Thomas Frederiksen kommer med en solid baggrund fra tekstil- og modebranchen. Han startede skovirksomheden Shoe The Bear, som han senere solgte til Soya Concept i juni 2018. Derudover har han været en del af bestyrelsen for brancheorganisationen Dansk Mode & Textil og har gennem de tre sidste år været en del af Wheats bestyrelse.
”Gennem mit bestyrelsesarbejde for Wheat har jeg fået et godt indblik i virksomheden og hvilket potentiale, der ligger heri. Jeg glæder mig enormt meget til at blive en del af dagligdagen i firmaet og har den allerstørste respekt for, hvad Peter og Charlotte har skabt sammen med et stærkt hold af dedikerede medarbejdere,” siger Thomas Frederiksen.
Thomas Frederiksen vil både få ansvaret for den digitale omsætning og strategien herfor samt markedsføringen af Wheat.
”Brandet har i dag en masse loyale fysiske kunder, som vi fortsat skal yde en førsteklasses service. De er alle vigtige samarbejdspartnere i at styrke Wheats brand og fortælle vores historie. I tillæg til dette vil der være et stort fokus på også at blive markedsleder på de digitale salgskanaler. Vi er allerede til stede på flere onlineplatforme, og første skridt er inden for kort tid at fordoble Wheats samlede onlineomsætning,” fortæller Thomas Frederiksen.