Brands

Nyt fra alle brands i modebranchen. Følg med her når den enkelte virksomhed har nyt om et brand i modebranchen.

Ejerskifte hos Randers Handskefabrik

Verdens ældste og Skandinaviens sidste handskefabrik, Randers Handskefabrik, gennemfører nu et længe ventet ejerskifte. 

Bestseller øger bæredygtigt fokus med ny strategi

Modegiganten Bestseller har netop lanceret ny bæredygtig strategi og lover, at i 2025 skal 30 procent af den bomuld, som bruges i koncernen, være økologisk.

Day Et er solgt fra

For fem år siden traf Day Birger et Mikkelsen en strategisk beslutning om at opdele virksomhedens tre brands. Day Et bliver nu solgt fra til blandt andet egenkapitalinvestorer.

IC Group frasælger endnu et brand

Tidligere på året frasolgte IC Group det profilerede Peak Performance-brand til sportstøjvirksomheden Amer Sports Corporation. Nu frasælges tøjbrandet Designers Remix også.

H&M lukker brand ned

Et af H&M-koncernens brands har længe lidt under røde tal på bundlinjen samt manglende salg. Som konsekvens vælger koncernen nu at afvikle og lukke brandets aktiviteter inden årets udløb.

Filippa K satser på bæredygtighed over hele linjen

Modebrandet Filippa K præsenterede i fredags sin nye bæredygtige kollektion, der er udarbejdet i samarbejde med projektet Circular Design Speed. Brandet sigter efter at have et fuldkomment bæredygtigt sortiment i 2030.

Kriseramt skokæde overtages af modemilliardær

Stifteren af en dansk kriseramt skokæde har forladt både bestyrelse og ejerskabskreds. Kæden overtages af en dansk milliardær, der dermed øger sin del af ejerskabet fra 75 til 100 procent.

En Gazellevirksomheds historie: Sourzing

Børsens Gazellekåringer 2018 er for nyligt blevet offentliggjort. TØJ har talt med nogle af modebranchens Gazellevirksomheder om udvikling og fremtidige mål. Brandingvirksomheden Sourzing giver denne gang indsigt i deres udvikling og kommer med tre gode råd. 

Black Friday: Nu uden tilbud

Med Black Friday lige om hjørnet kører de fleste virksomheder store, men meget forskellige, kampagner. Ens for alle er at dagen bliver brugt til at promovere virksomhederne. TØJ sætter fokus på to virksomheder som har valgt at tilbyde noget andet end tilbud.  

Billi Bi: Tjener, der er en sko i min muslingesuppe

Skobrandet Billi Bi kan i år fejre sit 25-års jubilæum og har over årene sneget sig på fødderne og i hjerterne af mange kvinder verden over. Hos det danske skobrand er mode, kvalitet og pasform i højsædet: ”Det er vores dna – dengang og nu,” er budskabet fra direktør Carsten Friis.

Sådan har Zalando forberedt sig til Black Friday

Black Friday er igen i år sat til at slå alle salgsrekorder. Men hvordan kan man som onlineportal forberede sig på dagen? Zalando giver et indblik i deres setup og hvor meget planlægning, det kræver forud for dagen.

Nümph Holding A/S er solgt

Nümph Holding A/S med hovedsæde i Kolding, og ejer af de tre modebrands, Nümph, And Less og Anerkjendt, er solgt til Ronald Holding A/S.