Brands

Topdesigner og japansk modekæde indgår samarbejde

Den japanske modekæde Uniqlo har annonceret et samarbejde med New York baserede modedesigner Alexander Wang. 

Mads Nørgaard og Costume sætter fokus på Pigernes Dag

Et velgørende samarbejde mellem Mads Nørgaard og Costume Magazine støtter Planbørnefonden i anledningen af ’International Pigedag’.

Coops baby- og børnetøjsmærke får egen butik

Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, får sin egen butik, og flere butikker er måske på vej. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping.

H&M vil gøre det nemmere at shoppe gennem nyt partnerskab

Modekoncernen H&M indleder et globalt partnerskab med det svenske betalingsselskab Klarna. Det nye partnerskab skal gøre det nemmere at shoppe på tværs af alle salgskanaler.

Ejerskabsændring i svensk skovirksomhed

Stifterne bag skobrandet Vagabond og skovirksomheden Nilsongroup ændrer nu ejerskabsstrukturen i familieforetagendet.

PWT Group opkøber norsk multibrandkæde

PWT Group overtager per 1. marts 2019 den norske modekæde Brandstad. ”Købet passer rigtig godt ind i vores strategi,” fortæller Corporate Martingmanager, Brian Børsting.

Elsk intensiverer 2020-initiativ med ny kollektion

Det unge modebrand Elsk, hvis dna består af bæredygtighed og miljø, lancerer en ny kollektion, som et led i ’2020 Circular Fashion System’-initiativet.

Stort hollandsk modebrand åbner i København

Som en del af en ekspansionsplan i Norden åbnede det hollandske modemærke Scotch & Soda sin første flagskibsbutik i København i september. Ambitionen er fire nye butikker i Danmark, Norge og Sverige inden årets udløb.

By Malene Birger åbner to nye flagskibsbutikker i Norge

Et nyt udtryk og en ny strategi skal markere tilstedeværelsen på det norske marked og bringe By Malene Birger tættere på kunderne. Placeringen af to nye flagskibsbutikker i Oslo er nøje udvalgt ud fra, hvad brandet vil signalere.

H&M går ind i kampen om at reducere poseforbruget

H&M bliver den første internationale modevirksomhed, hvor betaling på alle poser bliver indført. Budskabet ’Pay it bag’ vil fra i dag lyde i alle danske H&M-butikker.

Modekoncern i indledende forberedelser til salg

Efter flere år med økonomiske udfordringer skal modetøjskoncernen Ball Group, der står bag tøjkæden Zizzi, måske skifte hænder. 

Dansk sportsbrand teamer op med kendt designer

Et dansk sportsbrand forener performance og mode i et nyt samarbejde med modedesigner Julie Fagerholt.…