Den danske smykkevirksomhed Dyrberg/Kern måtte i foråret indgive sin konkurs. Nu har de forhenværende ejere opkøbt rettighederne til brandet og starter op på ny.

I foråret blev den danske smykkevirksomhed Dyrberg/Kern erklæret konkurs. Virksomheden havde i længere tid kæmpet med et millionunderskud, og måtte altså den 1. maj 2019 se sig nødsaget til at dreje nøglen om.

Nu vender stifterne, Gitte Dyrberg og Henning Kern, stærkt tilbage med Dyrberg/Kern på hånden. De har nemlig opkøbt rettighederne til brandet og starter op på ny.

”Vi startede Dyrberg/Kern tilbage i 1986 og har fulgt os gennem hele vores voksenliv. Det er vores hjertebarn og ikke bare ren forretning. Derfor kunne vi ikke bære, at andre skulle overtage brandet,” fortæller Henning Kern i et interview med TØJ.

Selv om Dyrberg/Kern starter op på en frisk, så bliver det ikke med et helt nyt brand-dna. Henning Kern fastslår, at vi vil se mere til det Dyrberg/Kern, som vi kender, og som kunderne efterspørger.

”Vi fortsætter med det, vi er kendt for: Nemlig langtidsvarende fashion jewellery i høj kvalitet,” siger Henning Kern, der dog også understreger, at der vil følge lidt nyt med, når Dyrberg/Kern rigtigt kommer på banen igen:

”Moden kommer og går, og trends skifter. Derfor går det nye Dyrberg/Kern ’back to basic’, hvor vi vil designe, udvikle og markedsføre mindre kollektioner. Vi vil ikke bevæge os ud i trenddrevede produkter. Vi vil gerne holde det simpelt.”

Dyrberg/Kerns produkter egner sig ifølge Henning Kern særligt godt til onlinemediet. Derfor vil fokus også fremover være på onlinepartnere og brandets egen webshop, der blev genåbnet den 1. august 2019. Lige nu er fokus dog på at få genetableret relationer til leverandører og kunder. Derefter regner Henning Kern med, at Dyrberg/Kern lancerer nyheder i løbet af det tidlige forår i 2020.