Japansk sportsmærke indgår samarbejde med Sports Group Denmark

Danske Sports Group Denmark overtager salgsansvaret for et anerkendt sportsmærke med henblik på at øge kendskabet til brandet i Danmark.

Det japanske sportsmærke Mizuno er kendt i både Asien og Amerika. Brandet er dog endnu ikke slået igennem i Danmark, men det skal der laves om på. Sports Group Denmark overtager nemlig salgsansvaret for Mizuno i Danmark med ønsket om en større synlighed på det danske marked.

”Vi er glade og stolte over, at Mizuno har valgt os som deres nye samarbejdspartner i Danmark. Det er vores klare mål og forventning, at vores stærke multibrand-koncept vil løfte Mizuno til et nyt niveau,” udtaler direktør Bjarne Jeppesen fra Sports Group Denmark i en pressemeddelelse.

Læs også: Fra 0 til 22 millioner på bundlinjen

Mizuno er dog allerede på det danske marked og har størst succes med produkter inden for løb og indendørstræning. Det er også disse kategorier, som Sports Group Denmark primært vil fokusere på at udvide. Senere vil der også fokuseres på produkter til tennis og fodbold.

”Med aftalen med Sports Group Denmark har vi fået en stærk, strategisk partner, som kan være med til at effektuere vores nordiske strategi og vækstplan,” udtaler Børge Wetteland, der er nordisk salgsansvarlig hos Mizuno, i pressemeddelelsen.

Sports Group Denmark har overtaget salgsansvaret per 1. oktober 2017.