Hos den danske børnetøjsvirksomhed Melton er der fuld fokus på omtanke for miljøet. Derfor præsenterer brandet til AW 19-sæsonen en ny regntøjskollektion, som er produceret af plastikflasker fra verdenshavene.

”Da vi jo har med børn at gøre, er det helt naturligt, at vi også tænker på miljøet og dermed på den klode, som vi overdrager til børnene.”

Sådan lyder svaret fra Meltons ejer Helle Ghodt på, hvorfor børnetøjsvirksomheden har valgt at arbejde ud fra en bæredygtig og miljøvenlig tankegang. Til AW 19-sæsonen lancerer Melton en ny regntøjskollektion fra brandet Mikk-Line, som er lavet af genbrugsplast fra flasker fra verdenshavene.

”Motivationen for at lave en regntøjskollektion af genbrugsplast har afsæt i et ønske om at medvirke til at tage ansvar og passe på vores klode. Vi har også brugt en miljøvenlig coating, Bionic Finish, til overtøjet i kollektionen fra Mikk-Line, og denne løsning har vi valgt til både AW 19 og SS 20,” fortæller Helle Ghodt.

Endnu mere miljøvenlig

Melton, som står bag de fire brands: Melton, Move, Mikk-Line og Papfar, forsøger at inkorporere de miljømæssige aspekter i produktudviklingen af alle fire brands.

”Vi arbejder med flere forskellige bæredygtige tiltag. Fælles for alle vores produkter er, at de i videst muligt omfang skal være Oekotex-certificeret. Det betyder blandt andet, at alle vores strømper strikkes af Oekotex-certificeret garn. Derudover er vores store kollektion af ’soft sole’-sko emballeret i en miljøvenlig pose,” forklarer Helle Ghodt og tilføjer, at hensynet til miljøet fremover vil komme til at fylde endnu mere i både design- og produktionsprocesser hos Melton.