På baggrund af nye ønsker til plads og placering har Mos Mosh i år valgt at indvie et helt nyt showroom under modeugen i København. Den sædvanlige stand på modemessen CIFF er derfor droppet.
Mos Mosh har til den kommende Copenhagen Fashion Week fravalgt en stand på modemessen CIFF. I stedet har brandet valgt at opbygge sit helt eget showroom. Brandet har denne sæson haft et andet ønske til standstørrelse og -placering, end den CIFF har kunnet tilbyde.
”Vi beklager overfor indkøberne, at løsningen for os denne sæson bliver en showroomsløsning, men de ønsker til standstørrelse og -placering, vi har, matchede desværre ikke CIFF’s koncept denne gang,” fortæller stifter og adm. direktør Kim Hyldahl i en pressemeddelelse.
Det nye 240 kvadratmeter store showroom er indrettet i en gammel fabriksbygning i Viborggade i København. Den rå og autentiske lokation skal danne rammerne for Mos Moshs AW 19-nyheder, når de præsenteres den 29. januar til et grand opening-event.
Eventet er fuldt booket, men det nye showroom vil være åbent for alle interesserede forhandlere resten af modeugen.
Nye tiltag i AW 19-kollektionen
Når den nye kollektion vises frem for modebranchens aktører, vil det ikke kun være tøj og accessories, de bliver præsenteret for. Mos Mosh lancerer nemlig for første gang sko som en del af kollektionen – i første omgang fire styles.
”Skoene er produceret i samme høje kvalitet som den øvrige Mos Mosh-kollektion, hvor der også er kælet for detaljerne og valgt de bedste producenter og materialer,” forklarer Kim Hyldahl.