En dansk tøjkæde har lanceret et splinternyt B2B-koncept, som ifølge brancheekspert kommer til at give massive fordele for professionelle kunder.

Den danske herretøjskæde Mr har åbnet op for helt nye muligheder inden for mærkevarer til professionelle aktører og kan nu præsentere det nyligt lancerede Mr Business-koncept.

Konceptet har til formål at gøre indkøb for kunden nemmere og mere bekvemt, og Mr skaber dermed grundlaget for, at erhvervskunders medarbejdere kan bestille arbejdstøj hjemmefra. Virksomheder får deres egen webportal, så købene kan foretages ud fra de rammer, som den givne arbejdsplads har fastsat.

”Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj. Vi kan godt levere traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen,” udtaler Frank Skovgaard, administrerende direktør i indkøbsforeningen Mr, i en pressemeddelelse.

Læs også: Vejen til succes med wholesale online

Mr-butikkerne forhandler mærker som eksempelvis: Matinique, Hugo Boss, Sand og Tommy Hilfiger. Ifølge brancheeksperten Nikolai Klausen, direktør for brancheforeningen Wear, kan konceptet forhåbentlig animere andre i branchen til at skabe lignende løsninger:

”Detailhandlen har ikke oplevet det løft, som økonomien generelt har gennemgået de seneste år, og det får virksomheder til at tænke i nye baner. Jeg ser et stort potentiale i det nye koncept – der er omsætning at hente, og det vil være med til at styrke Mr-butikkernes profil, så de bliver mere synlige over for flere end hidtil. Hvis det bliver en succes, vil det sandsynligvis også kunne øge trafikken og dermed løfte salget i de fysiske butikker,” udtaler Nikolai Klausen.