“At udvide sin horisont og udfordre sine egne standpunkter er drivkraften bag Kintobe,” siger stifterne af det nye, bæredygtige taskebrand Kintobe, der ved hver kollektion vil bruge en ny, ekstern designer.
Det danske taskebrand Kintobe blev stiftet af Michael Bisgaard og Anne Thorsø Sørensen i 2019 og er netop kommet på gaden med sin første kollektion, ’Kin Collection’, der består af både rygsække, messenger- og bæltetasker i bæredygtige materialer. Det fremgår i en pressemeddelelse fra brandet.
Michael Bisgaard og Anne Thorsø Sørensen stiftede brandet med et dybere ønske om at være med til at gøre en forskel for både forbrugeren og miljøet. De arbejder aktivt med ’køb-og-smid-væk’-kulturen og ønsker at designe tasker, som skal forblive forbrugerens favorit i mange år. Denne ambition understøttes både i deres valg af materialer og tidløse design, mener stifterne.
Taskerne er produceret i 100 procent genbrugt polyester, har vandtætte lynlåse og spænder i sort-matteret metal, der sikrer, at taskerne holder i mange år.
Nye designere ved hver kollektion
Udover at fokusere på bæredygtighed har Kintobe en lidt anderledes tilgang til designprocessen. Brandet vil nemlig hente en ny ekstern designer ind i virksomheden, hver gang en kollektion skal designes.
”Vi vil gerne høre andres meninger og se forskellige fortolkninger af Kintobe, så derfor har vi skiftende designere. Det betyder også, at vores kollektioner kan komme til at se meget forskellige ud. Vi tror på, at de bedste design skabes, hvor forskellige ekspertiser mødes,” forklarer makkerparret i pressemeddelelsen og fortsætter:
”Det er afgørende for os at designe tasker, hvor der er tænkt over detaljerne, og hvor der er taget særligt hensyn til valg af materialer. Uanset hvilken designer, vi arbejder med, er vores søgen efter den ultimative kvalitet den samme.”
Foto: Kintobe