Brands

Nyt fra alle brands i modebranchen. Følg med her når den enkelte virksomhed har nyt om et brand i modebranchen.

Dansk accessoriesbrand træder ind på det europæiske marked

Det danske accessoriesbrand Hvisk udvider forretningen til det europæiske marked og er allerede nu i fuld gang med ekspansionen i flere lande.

Cero-Etage går kunstens vej

Den danske modevirksomhed Cero-Etage præsenterer på de kommende skandinaviske og internationale modemesser en limited edition med print af den vietnamesiske kunstner Phuc Van Dang.

Melton lancerer regntøj af plastikflasker

Hos den danske børnetøjsvirksomhed Melton er der fuld fokus på omtanke for miljøet. Derfor præsenterer brandet til AW 19-sæsonen en ny regntøjskollektion, som er produceret af plastikflasker fra verdenshavene.

Moss CPH lancerer nyt high-end brand

Moss CPH lancerer et helt nyt high-end brand til kommende messer. TØJ har talt med adm. direktør og medejer Anders Freund om lanceringen og forventningerne. 

Ungt herretøjsbrand i markant vækst udvider

Det unge aalborgensiske herretøjsbrand Shaping New Tomorrow udvider til nye markeder. En international ekspansionsplan er blevet fremrykket seks til otte måneder.

Ejerskifte hos Randers Handskefabrik

Verdens ældste og Skandinaviens sidste handskefabrik, Randers Handskefabrik, gennemfører nu et længe ventet ejerskifte. 

Bestseller øger bæredygtigt fokus med ny strategi

Modegiganten Bestseller har netop lanceret ny bæredygtig strategi og lover, at i 2025 skal 30 procent af den bomuld, som bruges i koncernen, være økologisk.

Day Et er solgt fra

For fem år siden traf Day Birger et Mikkelsen en strategisk beslutning om at opdele virksomhedens tre brands. Day Et bliver nu solgt fra til blandt andet egenkapitalinvestorer.

IC Group frasælger endnu et brand

Tidligere på året frasolgte IC Group det profilerede Peak Performance-brand til sportstøjvirksomheden Amer Sports Corporation. Nu frasælges tøjbrandet Designers Remix også.

H&M lukker brand ned

Et af H&M-koncernens brands har længe lidt under røde tal på bundlinjen samt manglende salg. Som konsekvens vælger koncernen nu at afvikle og lukke brandets aktiviteter inden årets udløb.

Filippa K satser på bæredygtighed over hele linjen

Modebrandet Filippa K præsenterede i fredags sin nye bæredygtige kollektion, der er udarbejdet i samarbejde med projektet Circular Design Speed. Brandet sigter efter at have et fuldkomment bæredygtigt sortiment i 2030.

Kriseramt skokæde overtages af modemilliardær

Stifteren af en dansk kriseramt skokæde har forladt både bestyrelse og ejerskabskreds. Kæden overtages af en dansk milliardær, der dermed øger sin del af ejerskabet fra 75 til 100 procent.