Sports Group Denmark opkøber sportsmærke

”Vi er glade for at kunne offentliggøre opkøbet, hvormed vi tilfører et succesfuldt premium-brand til vores portefølje,” udtaler CEO Bjarne Jeppesen, der er klar med tunge investeringer i både brandet såvel som markederne.

Efter flere forhandlinger er der landet en aftale, der gør sportskoncernen Sports Group Denmark til nye ejere af det næsten 40 år gamle sportsbrand SOS. Det skriver Sports Group Denmark i en pressemeddelelse.

”Vi er glade for at kunne offentliggøre opkøbet, hvormed vi tilfører et succesfuldt premium-brand til vores portefølje. Vi har store planer med SOS, og som noget nyt i branchen vil vi skabe value for money inden for dette segment. Vi ser frem til at styrke SOS og er klar til at løfte opgaven med tunge investeringer i brandet, såvel som i markederne,” udtaler CEO hos Sports Group Denmark, Bjarne Jeppesen.

Ejer og CEO i SOS, Ole Damm, har stået i spidsen for sportsmærket siden 1985. Han tror på, at Sports Group Denmark er det rigtige match, der nu skal tage SOS til nye højder.

”Jeg er oprigtigt glad for at være nået til enighed med Sports Group Denmark omkring opkøbet af SOS. Jeg ser Sports Group Denmark som en kompetent spiller i markedet, der både har evnerne og kundeporteføljen, der kan tage SOS til næste niveau. Jeg er overbevist om, at SOS i de kommende år vil vækste også internationalt, og jeg ser frem til at følge udviklingen,” afslutter han.

Sports Group Denmark ejer derudover blandt andet mærkerne Whistler, Endurance og Cruz.

Foto: SOS