Som en del af en ekspansionsplan i Norden åbnede det hollandske modebrand Scotch & Soda  sin første flagskibsbutik i København i september. Ambitionen er fire nye butikker i Danmark, Norge og Sverige inden årets udløb.

Det hollandske modebrand Scotch & Soda har gennem sine forhandlere i Danmark oplevet stor interesse blandt de danske forbrugere.

Åbningen af Scotch & Soda første flagskibsbutik i Pilestræde, Københavns centrum, er første tiltag i brandets nye markedsstrategi om at åbne fire nye butikker i Danmark, Norge og Sverige inden årets udløb, og derved indtage det nordiske marked.

Indretningen af butikken, med genstande fra designernes rejser, messing og sildebensgulve, skal understrege Scotch & Sodas stil og kerneværdier.

”Skandinavien er et interessant marked for os, da Scotch & Soda tilbyder et alternativ til den typisk skandinaviske æstetik. Gennem vores forhandlere, som er nogle af de stærkeste danske modebutikker, har Scotch & Soda allerede oplevet stor interesse blandt de danske forbrugere,” udtaler Tony Wester, Managing Director for brandets Nordiske afdeling, i en pressemeddelelse.

Scotch & Soda tilbyder et alternativ og supplement til den typiske skandinaviske æstetik. Ønsket fra brandet er, at forbrugerne skal kombinere det danske enkle og rene udtryk med Scotch & Sodas udvalg af farver og mønstre.

Den nye Scotch & Soda-butik rummer hovedkollektionen til mænd og kvinder samt brandets denimmærke, Amsterdams Blauw.