Det danske børnetøjsbrand Ubang skifter kurs og bytter de faste årlige kollektioner ud med et mere legesygt arbejdsmiljø, hvor der er plads til pop-up-projekter og nye samarbejder.

Børnetøjsbrandet Ubang har ligesom mange andre tøjbrands været vant til at komme med to årlige kollektioner – men det er slut nu. For ligesom at Ubang fokuserer på leg i sine design, vil designeren bag brandet, Ulla Bang Jørgensen, også have friere tøjler, hvor der er plads til kreativitet og mindre faste rammer.

“Alle vores engroskunder, ikke mindst på vores store tyske marked, modtager netop nu Ubang Winter Autumn 2018. Dén kollektion har vores kunder taget særdeles godt imod, så vi stopper, også økonomisk set på toppen, når det efter sommeren er slut med rutinen: udvikling, produktion og levering af to store årlige kollektioner. Det er nemlig tid til en kursomlægning,” fortæller Ulla Bang Jørgensen til TØJ.

Kursskiftet bliver sat i gang med et samarbejde med Røde Kors Danmark. Sammen har Ubang og Røde Kors skabt en t-shirt med et klart budskab ‘Peace’, som netop er blevet lanceret på Ubang.dk og Rødekors.dk.

”Fremover skal det nye Ubang have fokus på, at design er mere end klæder – og at godt design, som også er ressourcebevidst, trækker verden i den rigtige retning. Så jeg glæder mig. Også til nye, indtil videre ukendte samarbejder. Til at bruge mine erfaringer med tredimensionelt design og bæredygtig produktion på nye måder, ” forklarer Ulla Bang Jørgensen, som nu ser frem til en mindre rutinepræget måde at levere tøjkollektioner på.

Udover kursskiftet for kollektionerne springer Ubang ud i flere nye tiltag. I løbet af efteråret 2018 åbner brandet nemlig sin første butik, der bliver placeret i København K.

Ubang og Dansk Røde Kors i samarbejde om Peace tee