H&M Group kæmper fortsat for en mere bæredygtig industri, og virksomheden anerkendes nu med en førsteplads ud af 250 andre modebrands på Fashion Transparency Index 2020.

Tilbage i 2013 var H&M den første globale modeforhandler til at lancere produkttransparens på sin Conscious Exclusive-kollektion. I 2017 udvidede koncernen initiativet til sine andre conscious-produkter, og i 2019 tog virksomheden et stort spring videre og lancerede produkttransparens på stort set alle produkter på hm.com samt en cirkulær tøjkollektion i samarbejde med The Renewal Workshop.

Nu har H&M Group under Fashion Revolution Week fået tildelt førstepladsen ud af 250 andre modebrands på The Fashion Transparency Index. Et indeks, som rangerer modevirksomheder i henhold til, hvor meget information de udleverer om deres leverandører, forsyningskæde og virksomhedens sociale- og miljømæssige indvirkning.

”Det er en ære og en stor anerkendelse af vores arbejde at blive rangeret som nummer et i The Fashion Transperency Index 2020. Vi sigter altid efter at være så transparente som muligt i vores proces mod en mere bæredygtig fremtid i modeindustrien. Vi ønsker at tage endnu flere skridt mod større transparens og gøre en positiv indvirkning på industrien ved at blive en fuldkommen cirkulær, klimavenlig og ligestillet modevirksomhed,” udtaler Hanna Hallin, Global Stragety Lead for Transparency hos H&M Group.

H&M Group har selv i den ekstraordinære situation, som Covid-19 har medført, formået at vedholde deres ansvarlige praksis. Modegiganten stillede blandt andet deres værdikædes kapacitet til rådighed for at producere værnemidler til hospitalsansatte og sundhedsvæsener.