Er din (mode)strategi klar til fremtiden?
Velkommen til denne udgave af TØJ – Fashion & Business Trends, dedikeret til den forestående modeuge.
Selvom vi i den kommende tid fejrer moden og samles til modeugens mange spændende aktiviteter, er det også en oplagt anledning til at reflektere over branchens fremtid. Vi opfordrer til at tænke både meget langsigtet og ultra kortsigtet – visionen skal være på plads, men handlingsplanerne for i morgen skal stå knivskarpt.
I denne udgave af TØJ fokuserer vi derfor på både det nære og det fjerne. Læs om eksperternes og modebranchens forventninger til 2025, få indblik i nedlukning og genopstandelse af flere kendte brands, og kom tættere på dem, der har formået at ændre sig med tiden – og dem som både har lært af både egne fejltagelser og markedets uforudsigelighed i de mange portrætter i denne udgave af TØJ.
Bliv også inspireret af sæsonens smukke kollektionsbilleder, dyk ned i skotrends og bæredygtig storytelling, og hold dig opdateret på de vigtigste shows, events og messer.
Gå ikke glip af muligheden for at fordybe dig yderligere – og del gerne med dine kollegaer. Læs magasinet herunder, eller scroll ned og find artiklerne enkeltvis her på siden.
God læselyst!
Marketing i 2025: Mennesket i centrum af den teknologiske revolution
TØJ har talt med Simone Misser-Pedersen, Insights Director hos Mindshare, om hendes forventninger til 2025: "Teknologi,…
Omnichannel, AI, Temu og fokus på pris: Sådan bliver 2025
TØJ har talt med Carsten Rose Lundberg, branchedirektør for digital handel hos Dansk Erhverv, om hans forventninger til…
Bliv klar til Messerne i Vejle
Modemessen i Vejle løber af stablen den 9.-11. februar. "Vi er et godt sted at være, for det handler netop om…
Naja Lauf: Et livsværk med dedikation til design
I år kan Naja Lauf fejre 25-års jubilæum. Det er historien om en designer, der fra begyndelsen har insisteret på et…
Bliv klar til Aarhus Fashion Week
Den 4.-6. februar løber Aarhus Fashion Week af stablen. "Vi er meget opmærksomme på modebranchen og arbejder målrettet…
Norr: ”Vi vil fokusere endnu mere på at gøre os umage i alt, hvad vi gør”
Winnie Iversen er COO, stifter af Norr og har været med siden modevirksomhedens opstart i 2016. Hun fortæller her,…
Seamless Basic har fået nye medejere efter nogle svære år
Seamless Basic har med tøjprofilerne Klaus Bøie Christiansen og Anne Dorte Thøger som nye medejere taget et skridt i…
Neudeutsch vender tilbage til CIFF 2025
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) og Neudeutsch fortsætter samarbejdet, hvor Neudeutsch efter sidste sommers…
På showkalenderen til CPHFW: Stel
Designer og kreativ direktør Astrid Andersen lancerer sit nye brand Stel, som hun introducerer med debutshow den 27.…
På CIFF: 3 hurtige til… 2 indkøbere
Hvorfor besøger I CIFF? Hvad går I særligt efter på messen? Hvad er generelt vigtigt for jer, når I udvælger varer og…
Bruuns Bazaar: ”Vi bygger videre på PBOs stærke fundament”
Efter en intens proces overtog Bruuns Bazaar og CEO Thomas Bæch i december 2023 modevirksomheden PBO med tre brands og…
”Vi vil have bæredygtige virksomheder, der har en strategi for people, planet og purpose”
TØJ har talt med Frederikke Antonie Schmidt, stifter og kreativ direktør hos Roccamore, om hendes forventninger til…
Les Deux: ”Vi vil skabe ét af verdens største modebrands”
Les Deux kører i et hæsblæsende tempo. De har en savanne af gazeller, er lykkedes med at skabe en kultur, hvor venskab…
”Modebranchen vil fortsætte med at vise sin robusthed og opfindsomhed”
TØJ har talt med Fabio Baum, Nordisk direktør hos Zalando, om hans forventninger til 2025.
Bliv klar til Mandatory
Mandatory, en ny multibrand handelsbegivenhed, ønsker at redefinere mode- og livsstilsbranchen. Ved at forene byens…
Forbrugsvækst, men ikke forbrugsfest, i 2025
TØJ har talt om Louise Aggerstrøm Hansen, chefanalytiker og privatøkonom hos Danske Bank, om hendes forventninger til…
Stil- & indkøbsguide: Efterår / Vinter 25/26
pej gruppens trendteam har kurateret en stil- og indkøbsguide med udvalgte kollektionsbilleder fra en række danske og…
By Lindgren: ”Vi var chokerede og ulykkelige over så pludseligt at miste vores livsværk”
I maj 2023 gik børnetøjsvirksomheden By Lindgren konkurs. På blot få år var de gået fra en succesfuld start med stor…
AYDO Studios: “Vi vil gerne pille mode ned fra sin piedestal”
Som et modsvar til det polerede modebillede og med fællesskab som grundsten har Michel Pfeiffer og Linea Deckmann skabt…
Bæredygtig storytelling
Begrebet bæredygtighed er med tiden blevet flertydigt og brugt i så mange sammenhænge, at det efterhånden er blevet en…