Nyeste udgivelse
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends

Det fysiske brancheblad udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ – Fashion & Business Trends.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online som e-pages, hvis du er abonnent.

Bliv abonnent og få adgang til Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends samt mange flere fordele:

Bestil abonnement

TØJ nr. 1 – 2020

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

14 — Interview med Brian Mikkelsen
TØJ har talt med Brian Mikkelsen, administrerende direktør for Dansk Erhverv, om de kreative erhvervs betydning for Danmarks fremtidige vækst.

EKSPORT

18 — Status på den danske modeeksport
Den danske modeeksport har siden finanskrisen været i fremgang. Europa har længe været hovedmarkedet, men i fremtiden vil lande som USA og Canada blive mere interessante.

20 — Lollys Laundry
For det danske modebrand har eksporten altid spillet en vigtig rolle. Nu vil Lollys Laundry have den internationale forretning op i et endnu højere gear med en yderligere udvidelse af distributionen.

24 — NN07
Lige fra dag et har det danske herrebrand haft fokus på Skandinavien, og med ny majoritetsejer og flere nye markeder er den internationale vækstrejse sikret.

28 — Gestuz
DK Company-brandet har åbent en pop-up butik i Selfridges i Manchester. Nu er drømmen at erobre flere markedsandele længere mod vest.

30 — Kings & Queens
Retailsuccessen Kings & Queens er endnu ikke færdig med at åbne butikker i Danmark. Alligevel har butikskæden valgt at åbne en butik i Malmø for at blive klogere på det svenske marked.

PEJ TREND

34 — pej trend AW 20/21: Modstandskraft
Modstandskraft er omdrejningspunktet i pej gruppens trendtemaer for sæsonen AW 20/21, hvor det kræver mod og kraft at kunne stå imod fremtidens udfordringer.

PORTRÆTTER

46 — Stine Goya
Designeren Stine Goya har altid fulgt sin mavefornemmelse og været tro mod brandets dna – selv hvis det har betydet, at hun et gået imod samtidens tendenser.

50 — Gai+Lisva
Rene linjer, nordisk design og god kvalitet kendetegner kollektionerne fra det danske brand, som satser på et internationalt gennembrud i løbet af de næste fem år.

FREMTIDENS MATERIALER

56 — Materialetrends
En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har været driv¬kraften bag en række nye, innovative materialer.

62 — Nu kan æbler forvandles til læder
Virksomheden Beyond Leather Materials omdanner æblerester til vegansk læder, som på sigt kan erstatte det animalske læder til eksempelvis tasker og sko.

64 — Gammel mælk bliver til nye klæder
Tre studerende har kreeret fire styles i det mælkebaserede materiale til det færøske modebrand Gudrun&Gudrun, som nu vil eksperimentere med materialet til fremtidige kollektioner.

RETAIL & EMBALLAGE

68 — Autenticitet i retailatmosfæren
Forbrugerne påvirkes i høj grad af atmosfæren i en butik, og derfor er jagten gået ind på at skabe autentiske shoppingoplevelser.

74 — Magasin på Kongens Nytorv
Stormagasinet definerer sig selv som et retail-theatre, som skaber unikke oplevelser for de besøgende, og hvor kunderne føler, at der altid sker noget nyt.

78 — Emballage fortæller historien
I fremtidens nethandel kan emballage blive en væsentlig konkurrencefaktor. TØJ har talt med Re-Zip, DS Smith og FDIH om udviklingen på området.

TØJ

Læs TØJ nr. 1, 2020 online
(Kræver abonnement)

TØJ nr. 1 – 2020
AW 20/21 Fashion Week Edition

14 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

20 — Bliv klar til modeugen
De københavnske modemesser er en fast del af CPHFW. TØJ klæder dig på til messerne med optakter til CIFF, Revolver og CIFF Youth.

22 — Showkalender AW 20
Under modeugen i København byder showkalenderen på både erfarne og upcoming danske designere samt et udvalg af udenlandske brands.

24 — Udvalgte showrooms under CPHFW
Redaktionen har gjort det nemmere for dig at få overblikket over nogle af de showrooms, som du kan besøge under den københavnske modeuge.

TREND- & FARVEGUIDE

30 — Trend- & farveguide AW 20/21
Der er masser af inspiration af hente i TØJs trend- og farveguide til sæsonen AW 20/21, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med udvalgte kollektionsbilleder.

86 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

PORTRÆTTER

94 — Skall Studio
En rolig og organisk udvikling har båret frugt for det bæredygtige modebrand, som nu har fået en kapitalfond med ombord, står klar med produktudvidelser og kigger lige så stille mod udlandet.

96 — Les Deux
I samarbejde med CSR Forum har herrebrandet udarbejdet en målrettet bæredygtighedsstrategi, der understøtter visionen om at være verdens mest meningsfulde fashionbrand.

100 — nordiske naboer om CPHFW
Svenske Odd Molly og norske Untold Stories kommer med deres syn på den københavnske modeuge og fortæller, hvorfor den skandinaviske modehovedstad er så tillokkende år efter år.

SKO & ACCESSORIES

106 — 7 trends til AW 20/21
Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante sko- og accessoriestrends, som du skal holde øje med til sæsonen AW 20/21.

114 — Skechers
Skovirksomheden Sports Connection, der er dansk distributør af skomærket Skechers, er i gang med at udvide med nye konceptbutikker og omni channel-retailing for at forbedre kundeoplevelsen.

116 — Hvisk
Da virksomheden blev stiftet for fem år siden, var det med tankerne om at være et bredt favnende accessoriesbrand, men i dag er der mest fokus på tasker.

118 — Bosswik
Den danske bæltevirksomhed glæder sig over branchens øgede fokus på bæredygtighed og har ambitioner om at nå længere ud på det internationale marked.

KIDS / YOUTH

124 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

128 — A Monday in Copenhagen
Med inspiration fra naturen og bylivet skaber det danske børnebrand funktionelle, farverige og trendy kollektioner, som børnene elsker at have på.

130 — Hust & Claire
Respekt, bæredygtighed og social ansvarlighed er værdier, som er dybt rodfæstet hos børnetøjsbrandet, der, som den eneste modevirksomhed i Norden, er SA8000-certificeret.

132 — pej kids 2020+
Et uddrag af trendbogen pej kids 2020+ stiller skarpt på livsstils- og modetendenser til børn i alderen 3-8 år med fokus på fire inspirerende trendtemaer.

142 — Kids Retail
Middelmådige butiksoplevelser rettet mod børn- og børnefamilier er ikke længere nok, og derfor skal der leveres på alt fra styling over produkter til service.

TØJ AW 20/21 Fashion Week Edition

Læs TØJ AW 20/21 Fashion Week Edition online (gratis)

Bliv opdateret på branchenyt


Modtag TØJ – Fashion & Business Trends’ nyhedsmail. TØJ giver dig et hurtigt overblik over de vigtigste nyheder fra den danske modebranche, og tager dig med bagom branchen.

 

Du er nu tilmeldt. Tjek din indbakke.

Branchen netop nu: