Nyeste udgave af TØJ

nr. 1 2018 (sektion 1)

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online, hvis du er abonnent.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TØJ no 1 – 2018

Indhold

08 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

12 — Frihed:
I et historisk og æstetisk perspektiv
Jo mere modernitet, des mere frihed. Frihed kræver ofre, og det er ikke noget, der er givet, men noget man har kæmpet sig til.

16 — pej trend AW 18/19: Power to the people
Frihed er et vigtigt begreb i forståelsen af fremtidens forbrugere, og det er omdrejnings¬punktet for trendtemaerne til sæsonen AW 18/19.

26 — Stilguide til AW 18/19
TØJ viser de nyeste kollektioner med afsæt i pej gruppens egne trendtemaer med fokus på AW 18/19.

44 — Second Female
Efter mange år på den danske og internationale modescene vil det danske brand nu rette fokus mod konsolidering af visuelt udtryk og branding.

48 — H2O
Det danske brand er godt på vej til at finde tilbage til fortidens styrke, og ifølge ejerne handler det om at træffe de valg, der skal til.

52 — Messeoptakt CIFF
Den københavnske modeuges største messe har for alvor slået sig fast som et samlingspunkt for modebranchen i både Norden og resten af Europa.

54 — Lovechild 1979
Hos brandet lader de sig hverken styre af en kollektionsstruktur eller de nyeste trends. I stedet laver de deres egen mode.

56 — Junk de Luxe
Herretøjsbrandet har gennemgået en redefinering helt ned i detaljen og kendetegnes i dag ved et miks af stilarter, der både rækker tilbage i tiden og griber nuet.

58 — Messeoptakt Revolver
For den københavnske messe handler det om at vise de besøgende indkøbere og presse, hvad Skandinavien og København har at byde på inden for mode.

60 — Kokoon
Modebrandet, som skaber tidløse silhuetter i silke, vil være uafhængigt af tidens skiftende
tendenser og tilbyde en drøm med lang
holdbarhed.

62 — Klitmøller Collective
Med havet samt kulturen omkring byen Klitmøller som inspirationskilde skaber
det danske brand tøj med traditionsrige elementer fra fortiden og nutiden.

Retail

64 — Standardløsninger
er ikke godE nok
Jensen Retail Group skaber butikskoncepter ved at skrælle ind til brandets kerneværdier, forstå hvad forbrugerne vil have og turde at tage en masse fravalg.

68 — Message
Efter at have satset stærkt på retail i mange år har Message nu også stor succes med sit
onlineunivers – som dog bygger på
erfaringen fra retail.

TEMA – Sneakers

72 — skoen der er gået ind i alles hjerter
Dedikerede butikker og nyskabende brands har gjort sneakeren til deres levevej. TØJ
stiller skarpt på det populære fodtøj, som hitter hos forbrugerne.

74 — Arkk Copenhagen
Det danske sneakerbrand vil skille sig ud ved at skabe sneakers i praktiske materialer inspireret af arkitekturens rene linjer.

78 — Rezet Sneaker Store
Hvad der startede som kærlighed til snea¬kers, har i dag udviklet sig til fire fysiske butikker, en webshop og et onlineunivers på sociale medier.

82 — Eget showroom giver ro til kunderne
TØJ har talt med Gant, Lacoste og Brandt & Hallen om fordelene ved at bruge eget showroom frem for at udstille på messe.

86 — Det åbne designobjekt
Designere har mulighed for at skabe ufærdige produkter, som brugeren selv sætter sit præg på gennem brugsspor.

90 — Trendinspiration
pej gruppens eget trendteam sætter fokus på køn som formgiver og balancen mellem det maskuline og det feminine.

TØJ nr. 1 2018

Læs TØJ no 1, 2018 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også se indholdsfortegnelsen af udgivelserne fra de forgående år og læse TØJ der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra
Branchebladet TØJ?


Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.