Nyeste udgave af TØJ

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer 4 gange årligt og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ. Alle disse artikler kan du selvfølgelig også læses online, som en del af dit abonnement.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TØJ no 2 2017

Indhold

07 Leder

08 Modenyt

14 Buzz, Business & Inspiration

18 Messekalender
Få et overblik over sommerens messer i 2017.

20 Fokus på det danske messelandskab
Forberedelserne til de danske modemesser i august er i fuld gang. TØJ har talt med messearrangørerne om planerne.

28 Status på den danske modebranche
TØJ har taget temperaturen på den danske modebranche, som er sluppet ud af finans-krisens stramme greb.

TEMA: det grå guld

32 Godske Group
Store internationale modebrands har skubbet til branchen med modne modeller i kampagnerne, og den danske virksomhed er hoppet med på bølgen.

36 Roberto Jeans
Det danske brand laver hverdagsmode til voksne mænd, og tøjet skal se godt ud, føles behageligt og ikke være for dyrt.

40 Har du husket at tale til din mandlige forbruger?
De fleste butiks- og produktkategorier kan blive interessante for mænd, når shoppingoplevelsen tilpasses til målgruppen.

48 Salling
Fashion har fået en helt central placering i stormagasinets strategi. Et stærkt brandmiks og en række nye tiltag skal tiltrække alle aldersgrupper.

52 Le Fix
Collabs er et vigtigt element i udviklingen af Le Fix, og senest har brandet indgået et samarbejde med Star Wars.

56 Hunkøn
Det feminine brand hylder det skæve og personlige i kollektionerne, som er inspireret af såvel det japanske som det skandinaviske i udtrykket.

60 At momse eller ikke at momse…
Foreningen Dansk Detail og andre aktører i
detailhandlen anser genbrugsbutikkernes fri-tagelse for moms som konkurrenceforvridende.

64 Fra detailformat til løsningsformat
Mindre friktion, mere convenience og markant mere service. Sådan ser fremtidens detailhandel ud.

68 Top 10 unmissable stores
Det internationale retailagentur Echochamber giver en oversigt over verdens 10 mest kreative konceptbutikker, som bare skal opleves.

TEMA: trimming

74 A-tex
At levere etiketter, hangtags og indpakning til en modebranche i konstant udvikling, tvinger den midtjyske virksomhed til at være manøvredygtig.

78 HC Etiketter
Henning Clausen har bygget sin forretning på kreativitet og redelighed. Dette vil han føre videre, når virksomheden overdrages til nye ejere.

82 Stor risiko for tab af fascinationskraft
Design og mode har tabt pusten i forhold til teknologi, gadgets og apps, som er det nye sort.

86 Vejen til de bedste ideer
En ide er et godt udgangspunkt for at opnå succes inden for et område.

92 Robust mode
Modevirksomheder bør se positivt på modstand og åbne sig over for kritik og feedback fra forbrugerne.

96 Trendinspiration
Hver uge identificerer pej gruppens eget trendteam nye designtendenser.

98 Hvordan sælger man varer til kunder, der ”bare vil kigge”?
Ofte forlader en kunde butikken uden at have købt noget. Men måske kan situationen vendes?

TØJ

Læs TØJ no 2, 2017 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også se indholdsfortegnelsen af udgivelserne fra de forgående år og læse TØJ der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra Branchebladet TØJ?

Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.