Nyeste udgivelse
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends

Det fysiske brancheblad udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ – Fashion & Business Trends.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online som e-pages, hvis du er abonnent.

Bliv abonnent og få adgang til Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends samt mange flere fordele:

Bestil abonnement

TØJ nr. 3 – 2019

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

16 — pej trend SS 20: Identitet
Personlige og meningsfyldte løsninger er omdrejningspunktet for pej gruppens trendtemaer til sæsonen SS 20, som visualiseres med udvalgte trend- og kollektionsbilleder.

BAGGRUND

36 — Fragmenteret modebranche
Chefredaktør på TØJ – Fashion & Business Trends, Louise Byg Kongsholm, giver en status på den danske modebranche, der trods udfordringer klarer sig flot generelt set.

42 — Unge modeforbrugere forventer diversitet, holdningstilkendegivelse og masser af kreativitet fra branchen
Generation Next rykker ind i de primære mål¬grupper, og derfor bør modevirksomheder tilpasse de strategiske og kreative takter for at imødekomme disse hyper-selvbevidste forbrugere.

50 — Helhjertet ledelse
I et uddrag af bogen ’Helhjertet ledelse’ fortæller Morten Mortensen om sin ledelsesfilosofi Straction, som han udviklede på baggrund af sine 28 år i Bestseller-koncernen.

PORTRÆTTER

58 — Blanche
Alt fra ideer og materialer til indretningen på kontoret er tænkt bæredygtigt. For ambitionerne for de to partnere bag det forholdsvis nye brand er høje – både for brandet og for miljøet.

62 — Libertine-Libertine
Brandet blev til en nat i Paris, fik sin spæde start under finanskrisen og sætter nu nye mål med to stærke investorer ombord: Christian Stadil og Niels Mikkelsen.

RETAIL

68 — Goods
Ifølge indehaveren af den københavnske herretøjsbutik skal de fysiske butikker finde deres niche og levere noget ekstraordinært for at overleve i et presset marked.

70 — Olga
Til næste år kan butikken i Lemvig fejre et kvart århundrede i branchen – til den tid med en netbutik i porteføljen. Den fysiske butik vil dog altid være hjertebarnet.

BRANCHEPROFILER

74 — Birgitte Herskind
Et fandenivoldsk naturtalent har den nu 53-årige designer altid haft nok af. De seneste år har hun fået godt fat internationalt med design i eget navn, og hun går ikke på kompromis med brandets dna.

78 — Jens Birger Christensen
Det er nye tider for det historiske hus Birger Christensen. Forretningen, som Jens Birger Christensen ejer og er bestyrelsesformand for, nytænkes med egne, digitalt funderede brands.

TØJ nr 3 2019

Læs TØJ nr. 3, 2019 online
(Kræver abonnement)

TØJ nr. 3 – 2019
MEN/WOMEN SS 20

12 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

18 — DK Company overtager brands fra CNS Group
TØJ har talt med CEO hos DK Company Vejle, Kasper Philipsen, om overtagelsen af Solid og Tailored & Originals.

19 — Minus køber Peppercorn og Desires af DK Company
TØJ har talt med indehaverne af Minus, Chalotte Kjær Bruun og Irena Riberholt Jørgensen, om købet af de to damebrands.

22 — Bliv klar til modeugen SS 20
Copenhagen Fashion Week byder som altid på en række modeshows og præsentationer, og de danske modemesser danner rammen om det personlige møde mellem udstillere og besøgende.

TEMA: ATHLEISURE

28 — Sportswear til hverdag: Trenden der er kommet for at blive
Dyk ned i athleisure-trenden og find ud af, hvorfor det at iføre sig sportswear til hverdag er blevet så populært, især blandt de unge forbrugere.

32 — Newline Halo
Tilbage i 2015 opsnappede Newline athleisure-trenden og skabte underbrandet Newline Halo. Et brand, der er ’in between’ sport og fashion.

34 — Rezet Sneaker Store
Succes med retail og en stigende omsætning hos Rezet Sneaker Store er tydelige tegn på, at sportswear-trenden for alvor har manifesteret sig.

40 — Trend- og farveguide SS 20
TØJs trend- og farveguide til sæsonen SS 20, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres
med kollektionsbilleder i kategorien Men/Women.

86 — Classical creativity is no longer enough: What is the future of creative work?
Fremtidens kreative erhverv skal ikke frygte teknologi og robotter. Fokus skal i stedet rettes mod skolerne og deres tilgang til det kreative.

MESSER

96 — Whyred
De sidste fem år er det svenske brand blevet opmærksom på forandringer i markedet og er derfor påbegyndt en international rejse.

100 — Royal Republiq
Med et bredt sortiment af bælter, tasker og sko i god kvalitet, klassisk design og til fornuftige priser har det danske lædervarebrand fundet opskriften på succes.

106 — Bruuns Bazaar
Brandet med 25 år i bagagen har siden konkursen i 2016 været gennem en genetablering og kan nu se lyst på fremtiden.

110 — Résumé
Det nyopstartede brand har opnået succes i raketfart. Derfor lukkede to søstre bag brandet nu for danske kunder og kigger mod udlandet.

TEMA: SKO

118 — 7 tendenser du skal holde øje med
Den ‘grimme’ vandresandal, 90’ernes tynde stropper og et potpourri af vilde dekorationer. Trendteamet hos pej gruppen præsenterer sko¬tendenser for de kommende sæsoner.

126 — Ecco
Den danske skovirksomhed med rødder i det sønderjyske har plejet sin stærke position på markedet gennem et halvt århundrede.

TØJ nr 3 2019 | men/women SS20

Læs TØJ nr. 3 | MEN/WOMEN SS 20, 2019 online

Nyheder fra
Branchebladet TØJ?


Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.