Nyeste udgivelse
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends

Det fysiske brancheblad udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ – Fashion & Business Trends.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online som e-pages, hvis du er abonnent.

Bliv abonnent og få adgang til Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends samt mange flere fordele:

Bestil abonnement

TØJ nr. 2 – 2019

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

14 — Messekalender
Få et overblik over alle sommerens messer i 2019.

BRANCHEPROFILER

18 — Kim Hyldahl
Manden bag Mos Mosh startede helt fra scratch med syv par jeans i 2010. I dag omsætter brandet for 400 millioner kroner om året og sælges hos over 2.000 forhandlere i Europa.

22 — Julie Fagerholt
Den 50-årige designer, som var kvinden bag modebrandet Heartmade, har nu kastet sig over sportswear med brandet H20 Fagerholt sammen med sin 18-årige datter.

TEMA: SMYKKER

28 — Status: Smykkebranchen anno 2019
Efter dybe spor fra krisen har den danske smykkebranche nu fundet et stabilt leje, hvor smykkerne
i dag sælges i flere typer af butikker og webshops end tidligere.

30 — Julie Sandlau
Smykkebrandet i designerens eget navn har gennem mere end 15 år haft ansvarlig produktion og gennemgående kvalitet allerøverst på prioriteringslisten.

34 — Maanesten
Opskriften på succes for det danske smykkebrand er en vis portion eventyrlyst, en god intuition og evnen til aldrig at gå på kompromis med kvalitet.

38 — 5 tendenser du skal holde øje med
Få et indblik i spirende smykketrends, som alle er præget af ’statements’ og appellerer til en stigende forbrugerefterspørgsel på karakterfulde smykker.

MODEPORTRÆTTER

46 — Envii
Lige fra begyndelsen har modebrandet haft et ønske om at skille sig ud og samtidig levere
noget, der både design- og prismæssigt passer til den unge, stilbevidste forbruger.

50 — Tretorn
Den svenske virksomhed forvandler stivelse fra sydamerikanske rodfrugter og plastaffald
fra havene til regntøj i forsøget på at skabe bæredygtigt forbrug.

54 — Inwear
Modebrandet, som var med til at definere dansk mode, da den opstod, fejrer sit 50-års
jubilæum med blandt andet nye udgaver afklassiske Inwear-styles.

58 — Fransa
Det startede med import af sandaler, men i dag – 50 år efter opstarten – tilbyder det danske
modebrand tøj til hele garderoben, som sælges verden over.

62 — Mia Dalsgaard
Den unge modedesigner er klar med sin første kollektion, som afspejler et clash mellem
romantik og streetwear i designet.

BAGGRUND

66 — Frie fugle og agile organisationer
Erhvervslivet er underlagt et krav om konstant udvikling. Men hvad betyder det for fremtidens arbejdsmarked samt kravene til ledelse og til vores arbejdsliv?

70 — 8 megatrends 2020+
Hvordan går det med de megatrends, som er blevet fremhævet i 2017 og 2018 på tværs af livsstil,
forbrug, luksus og sundhed? Og hvilke fortsætter videre efter 2020?

80 — Da der gik mode i tøjet
I 1960’erne gjorde stigende velstand modetøj tilgængeligt for den brede befolkning. Begreber
som mode og livsstil vandt indpas – og med det fulgte nye krav til design.

TØJ nr. 2 2019

Læs TØJ nr. 2, 2019 online
(Kræver abonnement)

Nyheder fra
Branchebladet TØJ?


Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.