Nyeste udgivelse
Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends

Det fysiske brancheblad udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ – Fashion & Business Trends.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online som e-pages, hvis du er abonnent.

Bliv abonnent og få adgang til Branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends samt mange flere fordele:

Bestil abonnement

TØJ nr. 1 – 2019

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

18 — pej trend AW 19/20 – Det enestående
Selvforkælelse er ikke et fyord i sæsonen AW 19/20. Derfor fokuserer pej gruppens trendtemaer på enestående design, som visualiseres med udvalgte trend- og kollektionsbilleder.

 

MODEPORTRÆTTER

38 — Munthe
Engang kunne man ikke sige Munthe uden også at sige Simonsen. Sådan er det ikke længere. Munthe er blevet sit eget brand – og dét med stadig stigende succes.

44 — Echte
Det skal føles rigtigt. Det er mantraet, som det bæredygtige brand Echte arbejder ud fra. Brandet har besluttet at tage bæredygtighed til næste niveau.

 

50 — De københavnske modemesser
Gennem en spørgeskemaundersøgelse samt interviews med forskellige fremtrædende profiler i den danske modebranche sætter TØJ fokus på messerne i København.

 

BRANCHEPROFILER

64 — Oliver Grundahl
Ivan Grundahls søn valgte at overtage modevirksomheden efter farens død – men det var en beslutning taget med hjertet, ikke hjernen.

68 — Trine Wackerhausen
Designeren lukkede for et par år siden sit eget brand og er i dag freelancer med få design i eget navn.
Hun opfordrer branchen til at producere mindre tøj.

 

BAG OM MODEBRANCHEN

74 — Er ægte pels på vej ud?
Store high-end brands har fjernet ægte pels fra deres produktion. Men er pelsen på vej ud, eller er der tale om en forbi¬gående tendens, som vi har set før?

80 — Cornator – IT gør en forskel
Den danske virksomhed udarbejder it-løsninger, som er nemme og overskuelige at implementere
og vedligeholde, og som skaber vækst på bundlinjen.

84 — Go small to grow big
Inden for mode er influencer marketing en markedsføringsform i kraftig vækst, og nu er tiden kommet til næste niveau for brugen af influencers i modebranchen.

TØJ 01 2019

Læs TØJ nr. 1, 2019 online
(Kræver abonnement)

TØJ – MEN/WOMEN AW 19 – Januar 2019

12 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

18 — Copenhagen Fashion Week
CEO for Copenhagen Fashion Week, Cecilie Thorsmark, belyser udviklingen af og fremtiden for den københavnske modeuge.

20 — Showkalender AW 19
Under modeugen i København byder show¬kalenderen på en blanding af danske erfarne og upcoming designere samt et udvalg af udenlandske brands.

24 — Trend- og farveguide AW 19/20
TØJs trend- og farveguide til sæsonen AW 19/20, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med kollektionsbilleder i kategorien Men/Women.

 

HERREMODE

52 — Maskuline tendenser
TØJ stiller skarpt på mændenes shopping- og modevaner anno 2019 og bringer en oversigt over udvalgte herretøjskæder i Danmark.

54 — Kaufmann
Ejeren af Kaufmann-kæden kommer med sit bud på, hvordan markedet for herretøj har udviklet sig over de sidste 10 år, og hvordan nethandlen har påvirket detailhandlen.

56 — Troelstrup
Hos Skandinaviens største herretøjsforretning holder de fast i deres helt unikke profil – og netop dét skal sikre butikkens relevans fremover.

58 — Zander
De to ejere driver herretøjsbutikken i Roskilde med deres egen smag som pejlemærke og giver modeglade mænd en træfsikker shoppingdestination.

60 — Hr. Birk
Den danske distributionsvirksomhed har integreret sin egen form for uddannelse af butikspersonalet i sit herremodekoncept.

62 — Har du husket at tale til din mandlige forbruger?
Hvis man formår at aktivere de drivere, der maner shoppingglæden frem hos en mand, får man ofte en loyal og beslutsom kunde.

 

MESSER

88 — Messeoptakt Revolver
På Revolver er alle de nye og tilbagevendende modebrands på messen rodfæstet i kulturen fra den nordiske region med en stærk og relevant international tilgang.

90 — Wood Wood
Det danske mode- og livsstilsbrand har været gennem en enorm udvikling siden opstarten, men værdierne har ikke ændret sig.

94 — 2ndday
Med skæve design i flatterende farver i designet skaber det danske brand et miks mellem kommercielt, trendy og fashion-forward.

100 — Messeoptakt CIFF
Med nye innovative tiltag vil CIFF udvide messeplatformen i spændende retninger med kuraterede områder, som kan inspirere og skabe kreative fællesskaber.

102 — Vernon Sport
Virksomheden, som i 2018 kunne fejre 30-års jubilæum, satser på ’heritage brands’ med en historie og med rødder i sportsverdenen.

108 — 2nd One
Jeans- og buksebrandet har sat en kurs, som er inspireret af fashion og trends, hvorfor der bliver lagt mange kræfter i både kvalitet, pasform og æstetik.

 

SKO

118 — Custommade
Skoene fra det danske modebrand skal være et element, der fremhæver og understreger linjerne i tøjdesignet, og som derved skaber et fuldendt look.

124 — 7 tendenser du skal holde øje med
pej gruppens trendteam præsenterer syv skotendenser, som alle appellerer til en stigende efterspørgsel efter originalitet og autenticitet.

132 — Shoesplanet
Onlineuniverset for sko- og tasketrends giver inspiration via trend- og farverapporter, analyser af modeshows og messer samt billeder fra butiksvinduer.

 

RETAIL

136 — Kings & Queens
Det succesfulde retailkoncept er et bevis på, at de fysiske butikker stadig har en berettigelse, og nu vil Kings & Queens også åbne butikker i udlandet.

140 — Detailbranchen har aldrig været i krise
Det er 10 år siden, at finanskrisen ramte og sendte chokbølger ud i dansk detailhandel. Men har der overhovedet været krise i detailbranchen. Ifølge ekspert er svaret nej.

TØJ 01 2019 - MEN/WOMEN

Læs TØJ – MEN/WOMEN AW 19 online
(Gratis)

TØJ – KIDS/YOUTH AW 19 – Januar 2019

10 — Kort & godt
Store og små nyheder fra danske aktører i børnetøjs¬branchen. Denne gang med fokus på Melton, Ubang, Kabooki og Utoft Kids Group.

12 — Sæsonens bestseller
TØJ har spurgt en række danske børnebrands om, hvilken style, de tror, vil blive deres bedst sælgende til efteråret og vinteren 19/20.

16 — Trend- og farveguide AW 19/20
TØJs trend- og farveguide til sæsonen AW 19/20, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med kollektionsbilleder i kategorien Kids/Youth.

 

MODEPORTRÆTTER

36 — Jack & Jones Junior
Det nye brand til drenge i alderen 8-16 år har samme design-dna som Jack & Jones, samme udtryk og samme styles – bare skaleret ned i størrelse.

40 — Angulus
Skobrandet designer håndlavede sko med et omhyggeligt fokus på pasform, komfort og holdbare kvaliteter, som bygger på trendbaseret design.

44 — Gro
Det danske børnetøjsbrand skaber børnetøj, der leger med farver hentet fra voksenmoden – selvfølgelig tilpasset børnene og på børnenes præmisser.

48 — Filibabba
Baby- og børneinteriørvirksomheden handler ud fra mantraet: Nordic Niceness, og har fokus på nordisk enkelhed, multifunktionalitet og bæredygtighed.

TØJ 01 2019 - YOUTH

Læs TØJ –  KIDS/YOUTH AW 19 online
(Gratis)

Nyheder fra
Branchebladet TØJ?


Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.