Nyeste udgave af TØJ

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af TØJ.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online, hvis du er abonnent.

Bliv abonnent og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

TØJ nr. 3, sektion 1 – 2018

08 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

12 — Copenhagen Fashion Week
TØJ har talt med Trine Rindsig Laursen, vice¬direktør og COO for Copenhagen Fashion Week, om udvik¬lingen og fremtidsplanerne for organisationen.

18 — Messeoptakt CIFF
Med et ønske om at forene mode, kultur, musik og kunst præsenterer CIFF et spækket eventprogram og byder skandinaviske og internationale indkøbere velkommen.

20 — Love & Divine
En stigende efterspørgsel på et premium brand med eksklusive ekspres-varer i sæsonen lagde
fundamentet til modebrandet, som har medvind på det danske marked.

22 — Maria Black
Strategi og fokus har ændret sig markant siden begyndelsen hos det danske smykkebrand,
som er gået fra traditionelt wholesale til kunderejse og koncept.

24 — Messeoptakt Revolver
Når Revolver åbner dørene i august, bliver det med et helt nyt layout, men messens sjæl fastholdes med et stærkt hold af kuraterede skandinaviske brands.

26 — Naja Lauf
Det danske modebrand, som bevæger sig i det simple designunivers med et moderne islæt, tænker ud over de danske grænser med salg i hele verden.

28 — Mfpen
Herretøjsbrandet, hvis navn kommer af udtrykket: Med ført pen, har de seneste år vundet indpas i dansk mode, men størstedelen af tiden foregår arbejdet i det parisiske ambiente.

30 — pej trend SS 19: Tillid
I sæsonen SS 19 får tillid og tiltro råderum. Det tillidsfulde design skal bidrage til en livsstil, hvor vi ønsker at opnå sympati, ærlighed, harmoni og et frisind med plads til leg.

40 — Stilguide til SS 19
TØJ viser de nyeste kollektioner med afsæt i pej gruppens egne trendtemaer med fokus på SS 19.

58 — Gestuz
Modebrandet, som i år fejrer 10-års jubilæum, åbner under modeugen i København sin
første butik, hvor man skal mærke dna’et fra det øjeblik, man træder ind ad døren.

62 — Mads Nørgaard
I august åbner det danske modebrand sin første butik udenfor København – i Aarhus. Samtidig har brandet øget fokus på onlinesalg og en ny CSR-strategi.

66 — Vilde koncepter
Bliv inspireret af innovative koncepter inden for anti-tech, tech, hospitality og food, som giver anslag til, hvad fremtiden bringer.

RETAIL

72 —BTX Group
Modekoncernen har succes med sine egne fysiske butikker under navnet Like Anna, som ifølge direktøren er et eksempel på balancekunsten mellem retail og wholesale.

78 — Varer skal sælges i butikken – ikke bag disken
Fremtidens detailhandel bør fokusere på mobile kasseapparater, som sætter salgs¬personalet fri og skaber personlig kontakt, der stadig er den fysiske butiks absolutte fordel.

84 — Medieforbruget i forandring
Den teknologiske udvikling stiller nye krav til, hvordan virksomheder skal agere for at fange forbrugernes opmærksomhed.

88 — Trendinspiration
pej gruppens trendteam sætter fokus på, hvordan modebrands kan indtænke kunst i produkter og udfordre form, farve og funktion.

TØJ nr. 3 2018, sek 1

Læs TØJ nr. 3, 2018 online
(Kræver abonnement)

TØJ nr. 3, sektion 2, CIFF – 2018

10 — Kort & godt
Store og små nyheder fra udstillerne på CIFF.

20 — Messeoptakt CIFF og CIFF Showrooms
Med et ønske om at forene mode, kultur, musik og kunst præsenterer CIFF et spækket eventprogram og byder skandinaviske og internationale indkøbere velkommen.

24 — Tailored & Originals
Der er sket store forandringer hos herretøjsbrandet, der har investeret i flere ansatte og udviklingen af en ny strategi samt fornyet brandets look og dna.

32 — Coster Copenhagen
De seneste år har nye eksportmarkeder, øget satsning på PR og marketing samt omsætningsvækst præget det danske modebrand, hvor holdånden er i fokus.

40 — Stilguide til SS 19
TØJs stilguide til sæsonen forår og sommer 19 med kollektionsbilleder fra udstillerne på CIFF.

84 — Woden
Skobrandet, som er kendt for sit enkle, skandinaviske udtryk med fokus på kvalitet og komfort, lancerer nu en innovativ skokollektion lavet af fiskelæder.

90 — Co’Couture
De to kvinder bag brandet har fundet formlen på et succesfuldt parløb, hvor de hver især bruger deres spidskompetencer og mavefornemmelse for, hvad der sælger.

96 — Sådan går det modebranchens foreninger
Størstedelen af modebranchens foreninger har svært ved at tjene penge og lever af fortidens midler. TØJ bringer en opdatering på foreningernes formål, virke og drift.

102 — Fuld fart på den nye abonnementsøkonomi
Abonnementer og betalte medlemskaber er en ny måde at handle på, som endnu ikke er særlig udbredt, men som flere og flere virksomheder og brancher eksperimenterer med.

110 — Intown
Brandet, der snart har klædt kvinder på gennem 40 år, har opnået vækst ved at tage springet fra de klassiske styles til tøj med flere detaljer.

114 — Fremtidens brands er hypertransparente
De unge forbrugere vil have gennemsigtighed i forhold til produkter og services, hvilket baner vej for en ny type hypertransparente brands.

TØJ nr. 3 2018, sek 2 CIFF

Læs TØJ nr. 3, sektion 2, CIFF, 2018 online
(Kræver IKKE abonnement)

TØJ nr. 3, sektion 3, CIFF KIDS – 2018

08 — Kort & godt
Store og små nyheder fra udstillerne på CIFF Kids.

10 — Messeoptakt CIFF Kids
Stigende besøgstal, kreative samarbejder, innovative ideer og sæsonpræget inspiration. CIFF Kids har fuld fokus på at skabe en unik atmosfære i Forum.

14 — Hvad bliver sæsonens bestseller?
TØJ har spurgt en række udstillere på CIFF Kids om, hvilken style, de tror, vil blive deres bedst sælgende fra SS 19-kollektionen.

16 — Stilguide til SS 19
TØJs stilguide til sæsonen SS 19, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med kollektionsbilleder fra udstillerne på CIFF Kids.

26 — Loudly
For designeren bag børnetøjsbrandet er det en hjertesag at skabe smukt, komfortabelt og funk¬tionelt tøj, som børnene selv kan håndtere.

30 — Serendipity Organics
Det økologiske børnetøjsbrand, som blev grundlagt for 15 år siden, mærker tydeligt den store efterspørgsel på rent og naturligt børnetøj uden kemi.

34 — MP Denmark
Den midtjyske virksomhed, som har mere end 80 års erfaring inden for strømpeproduktion, udvider nu sortimentet med en strikkollektion til børn.

38 — Liewood
Hos børneinteriørbrandet er der fokus på at opretholde en høj kvalitet og designe gennemarbejdede produkter, der gør en forskel.

42 — Fakta om børnetøjsbranchen
Branchen for børnetøj har været under stor forandring i flere år. På trods af krisen har en række brands og butikker holdt kadencen, og et babyboom varsler om bedre tider.

44 — Alpha Stores: Engagement Strategies
En ny rapport fra WGSN giver inspiration til at skabe unikke butiksoplevelser for generation Alpha og deres forældre i et omskifteligt detaillandskab.

TØJ nr. 3 2018, sek 3 CIFF KIDS

Læs TØJ nr. 3, sektion 3, CIFF KIDS, 2018 online
(Kræver IKKE abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse TØJ der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Nyheder fra
Branchebladet TØJ?


Tilmeld dig den daglige nyhedsmail og få relevante tophistorier fra modebranchen.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.