Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave.  Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2021

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 25. januar 2021

No. 1 – 2021
Fashion Week Edition AW 21/22
Udgives 25. januar 2021

No. 2 – 2021
Udgives 25 maj 2021

No. 3 – 2021
Udgives 27. juli 2021

No. 3 – 2021
Fashion Week Edition SS 22
Udgives 27. juli 2021

No. 4 – 2021
Udgives 29. november 2021

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 6. april 2021

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 1. oktober 2021

Indhold

TØJnr. 01 – 2021

10 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

HVAD BRINGER 2021?

16 — Modemonopolet
Fire brancheorganisationer tager et kig ind i krystalkuglen og kommer med deres bud på, hvad modebranchen har i vente i 2021.

22 — Tomme butikslokaler præger stadig danske shoppingstrøg
Skyldes det udelukkende den stigende nethandel, eller er det butikkernes egen skyld, at de er udfordrede på deres eksistens?

28 — Case: Esbjerg vil sætte strøm til handelslivet med konsulenthjælp
Danmarks femte største by ligger placeret i den region, hvor flest butikskvadratmeter lige nu står på udbudstavlen. Kommunen henter hjælp udefra for at standse den negative udvikling.

PEJ TREND

32 — Hybrid – pej trend AW 21/22
Sæsonen efterår/vinter 21/22 fyldes af hybride design, farver, materialer og brandingstrategier, som både emmer af nye, enklere muligheder, fokuserede koncepter og optimale oplevelser.

PORTRÆTTER

44 — Colorful Standard
Hvad vil kommende kunder i detailhandlen synes er godt – og hvad vil de se som en udfordring? Tag svarene, og miks det med bæredygtige tanker og store ambitioner. Så får du det farverige modebrand Colorful Standard.

48 — Boozt
Onlineplatformen har lanceret sin boligsatsning Boozt Home. Målet er klart: At kunne tilbyde produkter til hele hjemmet fra etablerede og up-coming brands i Norden.

DEN MODERNE MAND

54 — Hvad skal herreskjorten kunne i dag? Og kan mænd egentlig gå med smykker?
I denne udgave af TØJ – Fashion & Business Trends stiller vi skarpt på den moderne mandlige forbruger og moden til selvsamme anno 2021.

56 — Hvem er den moderne mandlige forbruger?
Det meste ved den mandlige forbruger er, som det altid har været. Der er dog nogle få punkter, hvor manden har forandret sig.

60 — Trendhim: “Alle mænd kan gå med smykker”
Smykker til mænd handler ikke bare om at klæde sig pænt på til specielle lejligheder. De er med til at udtrykke det, der gør en mand til den, han er, mener accessoriesvirksomheden.

62 — Maria Black: “Smykker er for alle – uanset køn”
Da virksomheden blev etableret i 2013, var den mest kendt for sine smykker til kvinder. I 2017 blev en mand fotograferet med Maria Blacks smykker i en kampagne, og siden da er efterspørgslen fra mænd vokset.

64 — Den klassiske herreskjorte – med et tvist
Strygefri, blød og komfortabel. Det er nogle af de krav, som mændene stiller til herreskjorten. Læs om Shaping New Tomorrow, Barons og Labfresh, der hver især er kommet med deres nyfortolkning af den klassiske herreskjorte.

INSPIRATION

74 — Kend din trend
Trends er hovedingrediensen i succes, og der er meget at vinde ved at lære at se trends før alle andre og vide, hvor forbrugerne vil løbe hen i morgen.

80 — Det kreative nej
Afvisninger kan være en kreativ drivkraft. Ved at omfavne de fejl og afvisninger, vi støder på gennem livet, kan de blive værdifulde medspillere i vores kreativitet.

Læs her

2020

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.