Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave.  Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2020
Udgives 23. januar 2020

No. 1 – 2020
Fashion Week Edition AW20/21
Udgives 23. januar 2020

No. 2 – 2020
Udgives 19. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 23. juli 2020

No. 3 – 2020
Fashion Week Edition SS 21
Udgives 23. juli 2020

No. 4 – 2020
Udgives 30. november 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgives 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

TØJnr. 3 – 2020

10 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

EN FORANDRET MODEBRANCHE

16 — Modemonopolet
Hvordan har Covid-19 været med til at ændre modebranchen, og hvordan vil branchen udvikle sig over de næste år?

22 — Opskriften på et klimavenligt
modebrand der smager af milliarder Hvordan kan man på klimaansvarlig vis opretholde en stor tøjproduktion, omsætning og profit, når det er ressourcekrævende at producere og sælge tøj? Det har livsstilsbrandet Patagonia et svar på.

28 — Fremtidens tøjkultur
Fortidens tøjhistorie giver bud på, hvad fremtiden bringer for dig, der gerne vil bygge dit helt eget bæredygtige tøjforbrug.

34 — Har Continued svaret på fremtidens modeudfordring?
Ifølge Continued vil vi i højere grad fremover kun have vores garderobe i en periode, inden den får lov at skifte hænder. Og modehusene kan endda tjene penge på det.

PEJ TREND

42 — pej trend SS 21
Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid og klimatisk massehysteri er vi i sæsonen SS 21 igen fulde af håb, tro på fremskridt og en opløftende indstilling til fremtiden.

MODEPORTRÆTTER

54 — Woden
Både kork, genbrugsgummi og fiskeskind går på tværs i kollektionerne hos Woden, hvor de bæredygtige grundværdier vægtes lige så højt som de rene skandinaviske linjer.

60 — Rhanders
Den gamle handskefabrik har nu været i hænderne på ægteparret Thomas og Rina Bro Hansen i to år, og i løbet af kort tid er virksomheden blevet forvandlet til en yngre udgave af sig selv.

KOMMUNIKATION OG MARKETING

66 — Milestones – livsfaser hos Mindshare
Medie- og kommunikationsbureauet Mindshare har under navnet Milestones omfavnet livsfaserne som et unikt segmenteringsværktøj til at forstå forbrugerne.

74 — Giv din kommunikation et kram
Der har aldrig før været så mange muligheder for virksomheder til at kommunikere, markedsføre og komme i dialog med kunder, brugere og borgere. Det sætter strategien under pres.

Læs her

Indhold

TØJSS 21 Fashion Week Edition

12 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.

20 — Bliv klar til modeugen SS 21
TØJ klæder dig på til CPHFW med optakter til Revolver og Elevated Order Days by CIFF, ligesom du får et overblik over modeugens showkalender.

22 — En messesæson i lyset af Covid-19
Covid-19 har sat den danske modebranche i spændetrøje. Flere aktører har derfor taget kampen op, tilpasset sig situationen og søsat nye initiativer, der vil præge den kommende messesæson.

28 — Indkøbere på messe
Hvordan planlægger indkøberne deres tur på messe, og hvilke produkter går de efter til sæsonen SS 21? Det har TØJ talt med indkøbere fra modekæden Tiffany og stormagasinet Salling om.

TREND- OG FARVEGUIDE

34 — Trend- og farveguide SS 21
Der er masser af inspiration at hente i TØJs trend- og farveguide til sæsonen SS 21, hvor pej gruppens fire trendtemaer visualiseres med udvalgte kollektionsbilleder.

PORTRÆTTER

64 — DawnxDare
“DawnxDare er for os lidt som dag og nat. Det er et sted, hvor kontraster mødes, men også hvor hver style kan stå for sig selv,” siger stifterne om deres fælles modebrand.

68 — Sisters Point
Sisters Point kan i år fejre 25 år på den danske modescene. Covid-19 har sat en stopper for festfejring, men det har ikke forhindret ejerne i at markere jubilæet på anden vis.

72 — Woodbird
Herretøjsbrandet lader sig ikke diktere af trends. I stedet forsøger Woodbird at skille sig ud fra andre herrebrands gennem deres branding, content og storytelling.

76 — BTX Group
I showroomet hos den 85 år gamle modekoncern kan kunderne under modeugen i København se de nyeste kollektioner fra virksomhedens mange brands.

SKO & ACCESSORIES

82 — 7 skotrends til SS 21
Læs med, når pej gruppens trendredaktør præsenterer syv skotendenser til sæsonen SS 21, der understreger, at sko i højere grad bliver en praktisk og æstetisk forlængelse af vores personlige identitet og livsstil.

92 — Apair
Ifølge skobrandet bliver sko en mere og mere vigtig del af påklædningen. I dag leges der med stilarter og farver, og det er noget, vi vil se meget mere af i fremtiden.

94 — Pico
For accessoriesvirksomheden handler det om at producere smykker og håraccessories i en god kvalitet, der holder, og samtidig18 følge trenden, der rører sig, inden for tilbehørskategorien.

KIDS / YOUTH

100 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i børnetøjsbranchen.

104 — Fub
Det danske børnetøjsbrand gør op med modebranchens hurtige tempo. Målet var fra begyndelsen at skabe få, tidløse styles, der kan bruges sæson efter sæson.

106 — Marmar Copenhagen
TØJ har talt med grundlæggeren hos Marmar Copenhagen om, hvordan hun har fået ensfarvede bodystockings og leopard-leggings med 80’er rock’n’roll-associationer til at finde vej ind i børnenes garderober.

108 — Livets første forbrugsfaser
En livsfase siger meget mere om en persons forbrug end alderen. Derfor er livsfaser relevante, når man arbejder med udvikling af produkter, services og kommunikation. Det gælder ikke mindst, når det handler om børn og børnefamilier.

Læs her

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.