Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave.  Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2020
Udgives 23. januar 2020

No. 1 – 2020
Fashion Week Edition AW20/21
Udgives 23. januar 2020

No. 2 – 2020
Udgivet 19. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 23. juli 2020

No. 3 – 2020
Fashion Week Edition SS21
Udgives 23. juli 2020

No. 4 – 2020
Udgives 30. november 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgivet 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

TØJnr. 2 – 2020

Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i modebranchen.

Brancheprofil: Lene Tanggaard
Designskolen Kolding har fået ny rektor. For hende er et grundlæggende håndværk altafgørende for den akademiske overbygning, der skal være med til at udvikle designfagligheden.

Top 10: Den danske modebranche målt på årets resultat
Med udgangspunkt i virksomhedernes seneste offentliggjorte årsresultater giver TØJ en temperaturmåling på, hvordan det står til i branchen.

Branchens aktører om Covid-19

Q&A med brancheorganisationer
TØJ har talt med både Dansk Erhverv, Wear, Dansk Mode & Textil, Dansk Detail og om, hvordan coronakrisen påvirker modebranchen, samt hvad organisationerne gør for at hjælpe.

Q&A med virksomheder i branchen
Både H&M, Dea Kudibal og modeforretningen Kyoto åbner op om, hvordan Covid-19 har sat sine spor.

Smykker

Bjørg Jewellery
David Bowie, Madonna og Rihanna har båret den norske kunstner Bjørg Nordli-Mathiesens smykker, og hun håber at nå ud til endnu flere verden over.

Lea Høyer
Lea Høyer havde aldrig troet, at smykker skulle blive hendes store passion. I dag driver hun en smykkevirksomhed, som er i en rivende udvikling.

Fem markante smykketrends
Læs om fem fremtidige tendenser, der understreger, at et smykke ikke bare er et smykke, men i højere grad bliver en forlængelse af bærerens personlige stil og identitet.

Modeportrætter

Stella Nova
Modebrandet har skærpet det designmæssige udtryk, der bevæger sig mellem det feminine og
maskuline, og er nu klar til at indtage flere markeder og udvide scenen for sit legesyge univers.

Shaping New Tomorrow
En konstant forbedringslyst og et aldrig endeligt produkt kendetegner herrebrandet Shaping New Tomorrow, der har en vision om at revolutionere herretøjsbranchen.

Bæredygtighed
Small sustainable fashion brands define a new retail era
Some international fashion retail stores focus on sustainable fabrics and materials, but now we see the emerging of a parallel retail, more sustainable from the birth of the brand.

Laøhlé
Venindeparret Anne Voigt og Katrine Noer har sammen stiftet modebrandet Laøhlé, der både afspejler deres designfilosofi og verdenssyn.

Elsk
Med dybe rødder i den nordjyske muld er Elsk ikke bange for at bryde normerne og udfordre den etablerede modebranche.

Baggrund

Scan Global Logistics
Det er en afgørende succesfaktor at have styr på sin forsyningskæde, sit lager samt paknings- og leveringsmetoder. Masai Clothing Company er en af de virksomheder, der har indgået et strategisk samarbejde med logistikvirksomheden.

Virksomheder overinvesterer i digital markedsføring
Virksomheder har i en årrække overinvesteret i digital markedsføring og overladt styringen til digitale algoritmer og kortsigtede KPI’er, som har afskåret flere virksomheder fra virkeligheden.

Fra vugge til krukke – livsfaser og forbrug
Louise Byg Kongsholm deler et uddrag af sin nye bog, der har fokus på forbrugerindsigt og forståelse af livets 17 distinkte forbrugsfaser.

Inspiration

The economy of hope
Covid-19 medfører nye adfærdsmønstre. Vi skal ikke rejse for meget, producere for meget eller bruge for mange ressourcer, mener den hollandske trendguru Lidewij Edelkoort.

Trends AW 20/21
Hvad bliver de vigtigste tendenser for sæsonen AW 20/21? Hvilke farver og print vil dominere? Læs med, og bliv opdateret på sæsonens vigtigste trends.

Læs artiklerne online

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.