Læs online
Du kan altid læse den nyeste udgave online
Det fysiske brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave. Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler
2020
Nyeste udgivelser
Det trykte brancheblad TØJ udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.
No. 1 – 2020
Udgives 23. januar 2020
No. 1 – 2020
Fashion Week Edition AW20/21
Udgives 23. januar 2020
No. 3 – 2020
Udgives 23. juli 2020
No. 3 – 2020
Fashion Week Edition SS 21
Udgives 23. juli 2020
Retail Mag No. 1 – 2020
Udgives 1. april 2020
Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020
Indhold
TØJnr. 04 – 2020
10 — Kort & godt
Nyheder om stort og småt i modebranchen.
14 — Messestatus
I februar 2021 venter endnu en modeuge med både CIFF og Revolver. Men er messerne klar til at blive afviklet i februar? Det har TØJ talt med de to messedirektører, Christina Neustrup og Christian Maibom, om.
EN GRØNNERE MODEBRANCHE
18 — Kan branchen blive bæredygtig?
Flere aktører peger på, at krisen har været med til at sætte skub i den grønne dagsorden, men hvilken forskel gør det på den lange bane?
24 — Bæredygtighed ifølge branchen
Hvad er bæredygtighed i grunden, og hvilke udfordringer er der i arbejdet mod at blive grønnere? Det har TØJ – Fashion & Business Trends talt med en række modevirksomheder om.
30 — A new and more sustainable normal
2020 har ført til implementering af flere bæredygtige alternativer. Nu skal vi sørge for, at disse nye fremgangsmåder vil være det nye normale.
34 — Hvordan skal gaverne pakkes ind?
Gavepapir, der kan bruges igen og igen. Er det fremtiden i en verden, hvor vi alle sammen har stadig mere fokus på ressourceforbrug og bære¬dygtige løsninger?
PORTRÆTTER
44 — The New
Børnetøjsvirksomheden er på kort tid gået fra at bestå af ét brand til nu at repræsentere i alt fem brands. Nu har The New-teamet brug for at tage den med ro på opkøbssiden og lægge fokus andre steder.
48 — Lykke by Lykke
Internettet bugner af modewebshops, og det kræver hårdt arbejde at følge med udviklingen. Hos Lykke by Lykke har de fundet deres egen vej, hvor det personlige og dialogbaserede skaber merværdi i en digital verden.
52 — Mere diversitet i modebranchen, tak
Den nyuddannede designer Ann-Cathrine Hansen blev så provokeret over den manglende krops-diversitet i modebranchen, at hun besluttede sig for at dedikere sit afgangsprojekt til at sætte fokus på problemet.
Top 150
56 — Top 150
TØJ kommer med en status på, hvordan det gik modebranchen i 2019. Konklusionen er, at billedet er mudret: 2019 var ikke modebranchens år, og 2020 har ikke gjort det bedre.
INSPIRATION
74 — pej Colour Crush
pej gruppens trendafdeling stiller skrapt på fire essentielle key colours til sæsonerne efter/vinter 20/21, forår/sommer 2021, efterår/vinter 21/22 og forår/sommer 2022.
84 — nSales: ”Vi har kun set toppen af isbjerget”
Covid-19 har været med til at sætte skub i den digitale udvikling i modebranchen, og det kan softwarevirksomheden nSales mærke.
88 — Fysisk og digitalt salg skal gå hånd i hånd
Da Covid-19 ramte, besluttede smykkevirksomheden Sif Jakobs Jewellery sig for at opdatere sin B2B-salgsløsning. Stifteren tror, at det digitale salg fremover vil ske i tæt samspil med det fysiske møde.

2019
Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.