Inspiration

Strategikonference 2019: Du er inviteret

Står ledelse og virksomhedsstrategi højt på din dagsorden? Og har du brug for input og ny viden? Så kom med til pej gruppens årlige Strategikonference, hvor du kan opleve faglige indlæg og inspirerende cases leveret af kompetente indlægsholdere.  

Forbes fremhæver danske modebrands

Det amerikanske erhvervsmagasin Forbes er kommet med et bud på 13 fremstormende modebrands, man bør holde øje med i 2019. To danske brands har fundet vej ind på listen. 

Uddan dig til fremtiden

Arbejder du med nye visioner eller forretningsmodeller? Hos Future Navigator kan du lige nu melde dig til et fem måneders intensivt uddannelsesforløb, der giver dig konkrete værktøjer til at få greb om fremtiden.  

Knowledge Cotton Apparel – om at arbejde med farver

Hos Knowledge Cotton Apparel handler valget af farver til kollektionerne om en solid mavefornemmelse blandet med mange års erfaring. Læs mere om, hvordan det danske herrebrand arbejder med farver. 

Mest læste nyheder i 2018

Vi er ved at nå til vejs ende af 2018, og det er dermed blevet tid til at gøre status. Her kan du se listen over årets 10 mest læste historier på TØJs portal. Se hvilke begivenheder og brands, der høstede flest klik.

Résumé – om at arbejde med farver

Hos Résumé finder de hovedsageligt inspiration til farver i genbrugsbutikker, magasiner og på sociale medier. Læs mere om, hvordan de arbejder med farver hos det danske modebrand. 

Mads Arlien-Søborg om trends i 2019

Trendeksperten Mads Arlien-Søborg giver sit bud på de største bevægelser og koncepter i 2019. Vi vil blandt andet gå på pension som 40-årige, definere mandens rolle på ny og imødekomme Millennials behov inden for retail.

Pantone udnævner årets farve 2019

I dag har Pantone annonceret årets farve 2019. Farven skaber en følelse af varme, komfort og giver os næring og energi i det konstant skiftende miljø. Se farven her.

I fremtiden vil vi ikke eje men leje vores garderobe

Vi har allerede set, hvordan andre industrier ændres drastisk som følge af deleøkonomi. Hvis forbrugerne begynder at overveje at leje, som et alternativ til at købe, kan det potentielt ændre hele modeindustrien.

Kombiner kunst med mode

Fendi gør det. Prada gør det, og sågar Rolls Royce gør det. Luksusbrands har længe samarbejdet med kunstnere, men nu er tiden inde til, at mere kommercielle brands inviterer kunsten indenfor. Strategisk brandrådgiver Manou Messmann fortæller her, hvad kunst kan gøre for jeres brand.

Hvem er de digitale indfødte?

Interessen for de digitale indfødte Z’ere breder sig, fordi de yngste i målgruppen er i de ældste klasser, og de ældste er under uddannelse eller ude på arbejdsmarkedet. Alle taler om de digitale indfødte, men hvem er de, og hvad kendtegner dem? 

Fremtidens brands er hypertransparente

Det etablerede brandingparadigme bygger på en kontrakt mellem virksomhed og kunde, som en ny generation nægter at underskrive. Det baner vejen for en ny type hypertransparente brands, der etablerer sig i alle brancher og truer gamle kendinge.