Inspiration

Amazon: Trussel eller mulighed?

På det nordiske marked frygter mange forretningsdrivende det øjeblik, hvor Amazon indtræder. Der har derfor været meget fokus på , hvordan virksomheder bør imødekomme forbrugerne anno 2018, og herunder hvordan skal de tage kampen op mod globale giganter som Amazon. Men behøver det at være en kamp? Hvad hvis Amazon kunne blive din virksomheds mest værdsatte, strategiske partner? 

Video: Sydney Fashion Week SS 19

Se videoen, hvor WGSN er gået på opdagelse under Mercedes Benz Fashion Week SS 19 i Sydney, Australien, for at indfange street style. 

Er din virksomhed parat til 2020-forbrugeren?

WGSN har stillet skarpt på tre områder, som vil påvirke livsstils- og modebranchen i 2020. Er din virksomhed rustet til fremtidens forbrugere? 

Copenhagen Fashion Summit 2018: Innovation og closed-loop system

TØJ var på pletten under alle de spændende foredrag ved Copenhagen Fashion Summit 2018. Denne artikel stiller skarpt på, hvad de professionelle modeaktører har at sige om innovation i forsyningskæden og et closed-loop system. Læs blandt andet, hvorfor Nicolaj Reffstrup fra Ganni føler sig udfordret på den bæredygtige spillebane. 

Copenhagen Fashion Summit 2018: Transparens som vejen til forandring

 ”It’s all your fault,” lyder meldingen fra fashionistaen Tim Collins, som har salens fulde opmærksomhed. Det er tidligt på morgenen, og TØJ har slået sig ned i DR-koncerthuset i København, hvor designere, modedirektører og andre branchefolk fra hele verden indtager scenen for at dele viden og erfaringer til årets Copenhagen Fashion Summit. 

Video: Kidswear udforsker streetwear AW 18/19

I denne korte takedown-video sætter WGSN fokus på mode til unge drenge. Det handler om farve, og dét at kunne kombinere streetwear med sofistikeret beklædning.

WGSN update: fremtidens farver SS 20

WGSN giver dig det første glimt af de fem farver, der er indstillet til at få den største indflydelse i modebranchen 2020 – et år, hvor fremtiden virkelig kommer, idet fremskridt inden for videnskab og teknologi pludselig bliver mainstream. Farverne for SS20 er optimistiske og alsidige, og hertil også en tilbagevenden til køligere, skarpere nuancer med futuristisk kant.

Hvordan mode bør (og ikke bør) favne kunstig intelligens

Revolutionen inden for kunstig intelligens (AI) er kommet, og det bør ikke bekymre nogen. Der argumenteres nemlig for, at AI vil ændre de allerede eksisterende jobs – og ikke erstatte dem. I arbejdet med detailhandel og mode finder man de største muligheder i trendprognoser og inden for supply chain management.

Video: Mode som middel til protest

Moderevolutionæren Kaustav Dey har altid været fascineret af mode som et middel til protest, både i sit eget liv og i modebranchen. Han mener, at mode har spillet en nøglerolle i modkultur-historien. Det er lige nu, ifølge Kaustav Dey, mere nødvendigt end nogensinde at bekæmpe censur og undertrykkelse med mode.

WGSN update: Designudvikling i nederdele AW 19/20

I denne artikel giver trendplatformen, WGSN, dig et indblik i designudviklingen for nederdele til sæsonen AW 19/20 – lige fra den populære A-line til Maxi-nederdelen.

Video: Streetwear og grunge til modeugen i Tokyo

Se trendvideoen om streetwear og grunge kombineret med det sporty look, der dominerede gaderne under modeugen i Tokyo A/W 18/19. Accessories var også i centrum i form af unikke tasker og designer-hovedbeklædning.

Hvorfor afspejler Millennial-købsvaner ikke det bæredygtige fokus?

Kløften mellem Millennial-generationens angivelige interesse for bæredygtighed og deres faktiske indkøbsmønstre skyldes ikke mangel på overbevisning, men derimod produkttilgængelighed og mangel på klar markedsføring. Sådan lyder argumentet fra Luna Atamian Hahn-Petersen, konsulent hos Salterbaxter i New York, som hjælper luksusvirksomheder med deres bæredygtige strategier.