Ny dansk webshop værdisættes til millioner

Den danske webshop Trendday er kun halvandet år gammel og allerede værdisat til et millionbeløb i forbindelse med første finansieringsrunde.

Den 21-årige Camilla Louise Krøyer og 23-årige Kasper Bondegaard Pedersen står bag webshoppen  Trendday, der kun har eksisteret siden april 2015 og sælger modetøj til kvinder i alderen 16-29 år. I forbindelse med den første finansieringsrunde har en dansk investor investeret et millionbeløb i selskabet.

Ideen til webshoppen kom efter, at Camilla Louise Krøyer havde haft stor succes med at sælge sit eget tøj online:

“Jeg plejede at sælge mit brugte tøj online. Der var stor efterspørgsel på dette, og det resulterede i, at jeg begyndte at købe tøj og tilbehør, som jeg solgte videre.”

I dag sælger Trendday tøj og accessories fra etablerede mærker, men har også deres egen tøj- og accessorieslinje, der sælges på siden. Parret har fra start haft høje ambitioner med Trendday og investerede hver 10.000 kroner med et ønske om at skabe en årlig omsætning på 600 t. kroner. Kort tid efter var målet nået og et nyt mål sat om en årlig omsætning på 3,6 mio. kroner.

“Vi havde ikke i vores vildeste fantasi turde drømme om, at det kunne gå så stærkt for vores virksomhed, og at vi begge vil kunne leve af at være selvstændige. Vi har begge valgt at fokusere 100 procent på Trendday, og det er et stort pivilegium, at virksomheden løber rundt blot et år efter opstart,” fortæller Kasper Bondegaard Pedersen.

Se mere på Trendday.dk