”Danske modebrands kan noget, som verden efterspørger,” udtaler direktøren i Creative Denmark i forbindelse med en ny kampagne, der skal markedsføre dansk kreativitet og øge eksporten til særligt New York og Tyskland.

Markedsføringskonsortiet Creative Denmark blev lanceret i begyndelsen af 2021 med formålet om at forene de kreative brancher til sammen at stå stærkere i et internationalt perspektiv.

Nu udarbejdes en kampagne, der skal øge synligheden og promovere den danske kreativitet med henblik på at øge eksporten og få nye investeringer til mode- og tekstilbranchen, skriver Creative Denmark i en mail til mediet Bureaubiz.

Kampagnen henvender sig særligt til aktører i New York og Tyskland.

”Danske modebrands kan noget, som verden efterspørger. Udover vores tidløse danske design er vi blandt de bedste i verden til bæredygtighed og kvalitet, og den historie skal vi ud med nu,” udtaler direktør i Creative Denmark, Majken Kalhave.

Kampagnen strækker sig over hele 2021 med fokuserede nedslag omkring Copenhagen Fashion Week og New York Fashion Week.

I spidsen for kampagnen står bureauet Liquidminds.

Foto: Pixabay