Kommunikation

Tom Elert: Marketingudfordringen anno 2018

Stifter og ejer af kommunikationsbureauet 727 Tom Elert giver sit besyv med, når de største marketingudfordringer i 2018 er på dagsordenen.  

Ti stille og skab mere effektive møder

Den kostbare tid til møder spildes med for meget snak. Sådan lyder budskabet fra konsulent Bastian Overgaard, der mener, at ’stilhed’ er et aktiv i strategiprocessen. 

Hjemmesiden hersker i SoMe-æraen

På trods af den stigende brug af sociale medier viser nye undersøgelser, at hjemmesiden til stadighed er forbrugernes favorit, når de søger information om produkter på nettet.

Instagram kapitalens lukrative likes #2

Med de sociale medier har flere brugere fået titlen som influencers. Denne type af brugere har så stor en fanskare, at de har indflydelse på fremtidige trends. I anden del af artiklen om Instagram kapitalens lukrative likes kan du læse om nutidens fanklubber og om forbrugernes tilhørsforhold til influencers på de sociale medier.

Instagram-kapitalens lukrative likes #1

Bloggerne er blevet voksne. De er blevet CEOs i deres egne virksomheder, hvor de har oparbejdet brands, som er vokset støt med populariteten af de sociale medier. Kvinderne, der selv tilhører generation Y – også kaldet Millenials – møder deres jævnaldrende, der hvor de er – på Instagram og Snapchat. Læs her første del af artiklen, som blandt andet kommer ind på modebloggernes store indflydelse.

Instagram-konto hænger designere ud anonymt

Store modehuse er vant til opmærksomhed under modeugerne, hvor de modtager ris og ros. En instagram-konto har hængt modehusene ud, og nogle er endda beskyldt for at ligne hinanden for meget – det hele sker anonymt.

Den digitale fremtid: Fokus på marketing og salg

Dine kunder forventer en eksemplarisk og personaliseret service. Dine budskaber skal være relevante, og kundeoplevelserne skal hele vejen igennem være forførende. Læs om, hvordan din virksomhed får succes med marketing og salg i fremtiden. 

Butiksindretningen skal passe til Instagrams univers

De sociale medier har fået enorm magt og kan have stor indflydelse på et brands omtale. Derfor vælger flere at indrette de fysiske butikker, så de vil tage sig godt ud på de sociale medier – særligt på Instagram.

Internationalt brand sletter alt på Instagram i ny kampagne

Forbrugere og virksomheder stræber efter at skabe det perfekte billede på sociale medier, men det har et verdenskendt tøjbrand nu sagt nej til og har slettet alle billeder på brandets Instagram-profil.

Guide: Sådan bør virksomheder anvende Snapchat

Inden for få år er det sociale medie Snapchat blevet kendt over hele verden. Millioner af mennesker deler dagligt billeder og videoer, og nu har virksomheder også fået øjnene op for Snapchat som en platform til markedsføring af produkter. 

Data fra mobilen kan forudse dine køb

I fremtiden kan forbrugernes smartphones fungere som en digital købsoplevelse og forudse fremtidige køb på baggrund af billedgalleriet. Ny undersøgelse viser, hvordan billeder på mobilen kan fortælle noget om alle perspektiver i vores liv.

Amazon vil rykke grænserne for online modehandel

Amerikanske Amazon er godt på vej ind på modemarkedet og har nu lanceret en service, der giver både den fysiske detailhandel og nethandlen kamp til stregen.