Kommunikation

Radioaktive bælter er nu trukket tilbage

Online modeforhandler ASOS har trukket en sending bælter tilbage, fordi amerikanske toldere opdagede, at de var radioaktive.

Danmarks bedste webbutikker er kåret

Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har uddelt de årlige E-handelspriser til landets bedste webbutikker.

De mest populære brands på sociale medier

Converse er det mest dominerende brand på Facebook, hvad angår antallet af likes. På Twitter er det Threadless der indtager førstepladsen af følgere. Det viser Fashion Uniteds Facebook og Twitter Index.

Top 10 PR-videoer i luksusbranchen

Luksusbranchens kollektioner og brand identiteter bliver spredt gennem sociale videoer. Kriterierne for hvilke der er de bedste og listen over de ti mest succesfulde videoer kan du læse mere om.

Brands styrer eget omdømme på Twitter

En ny platform giver brands mulighed for selv at kontrollere det omdømme de har og får på Twitter. Er du nysgerrig efter, hvordan det kan lade sig gøre, så læs med her.

Peter Som har 3,3 mio følgere på Pinterest

Designer Peter Som har ca. 87 gange flere følgere på Pinterest end modegiganten Burberry. Hvordan en enkeltstående person kan have så succesfuld en følgerskare, kan du læse mere om her.

Michael Kors – kun for Facebook-fans

Modehuset Michael Kors eksperimenterer med et nyt koncept, hvor det kun er Facebook-fans, der bliver tilbudt at købe eksklusive varer, som kun udkommer i limited editions.

Adidas lancerer nyt socialt projekt

Mygirls hedder Adidas’ nye sociale projekt, der skal samle piger verden over. Ideen er, at få piger mellem 14-23 til at engagere sig i brandet ved at dele deres sportslige aktiviteter og rådgive og opmuntre hinanden via sociale medier.

Pinterest vil hjælpe virksomheder

Den online scrapbog Pinterest kommer med et indtil videre gratis monitoreringsværktøj, der retter sig mod virksomheder.

Top 10 over sæsonens bedste modefilm

Her få du en top 10 over denne sæsons bedste modefilm. Det er ikke nødvendigvis modefilmene med den dyreste topmodel og instruktør eller det vildeste set up, der vinder offentlighedens opmærksomhed.

Zalando præsenterer fashion-konceptbil

Modevirksomheden Zalando lancerer nyt markedsføringstiltag i form af…en bil. På den bilmessen i Genéve kan besøgende opleve Zalandos første fashion-konceptbil. Giver det mening? Nej – så læs videre og bliv klogere på visionen.

DKNY betaler for brug af billeder

Historien om DKNY der har anvendt billeder med ophavsret, indeholder diverse eksempler til overvejelse. Det er historien om en visionær fotograf, der benytter lejligheden til at støtte et godt formål. Det er historien om de sociale mediers magt, og det er historien om, at de store ikke bare kan tryne de mindre. Og det kunne også blive eksemplet på, hvordan man vender en krisesituation til en fordel.