Kommunikation

Boozt kom godt fra start på børsen

Her til formiddag åbnede handlen med Boozt.com-aktien på Børsen i Stockholm, og kursen oversteg hurtigt forventningerne.

Mangel på digitale investeringer koster kunder

Mange små og mellemstore modevirksomheder er tilbageholdende med hensyn til at investere i digitale løsninger, der giver hver enkelt kunde en skræddersyet købsoplevelse. Det kan betyde, at de mister kunder.

Sneaker-butik er årets e-handler inden for mode

Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har igen i år uddelt priser inden for e-handel. Det blev en sneaker-butik, der løb med sejren i kategorien Fashion.

Boozt på vej på Børsen

Allerede i løbet af de næste to måneder forventer den online modeportal Boozt at være på vej på Børsen.

Zalando vil sætte ny standard for god service

Tænk hvis man kunne prøve alle de styles, man ville, når man handlede online. Det er nok en tanke, mange forbrugere har haft, og det er også ideen bag Zalandos nyeste tiltag. Det kommer til at sætte nye standarder, udtaler direktør for Norden, Kenneth Melchior, til TØJ.

Tag stilling til delvis fortrydelsesret

Når en kunde køber tre varer online, kan denne så nøjes med at fortryde købet af den ene vare? Og hvem hæfter for leveringsomkostningerne? Alle danske webshops bør tage stilling til forbrugerombudsmandens nye udtalelse om delvis fortrydelse i deres handelsbetingelser.

Ny app: Tinder for modebrands og forbrugere

En ny finsk ’swipe-app’ skal være markedsplads for nye fremspirende designere. Appen lanceres globalt i løbet af marts.

Her halter de danske netbutikker

En fjerdedel af danskerne køber modetøj hos Zalando. En ny undersøgelse fra FDIH viser hvorfor.

Amazon tager et skridt mere ind i modebranchen

Amazon har allerede taget de første skridt ind i modebranchen. Et nyt logo og en ny kampagne vidner om, den amerikanske onlinegigant vil give Zalando og mange andre kamp til stregen på det europæiske modemarked.

Omnichannel-kunderne bruger flere penge

Flere og flere detailbutikker satser på en omnichannel-salgsstrategi, men hvilken værdi skaber det? Det giver Harvard Business Review nu svar på.

Kunderne foretrækker at bruge mobilen

En ny undersøgelse fra Adobe Index viser, at internettrafikken via smartphones er øget med 156 procent siden 2014, mens trafikken fra tablets kun er vokset seks procent, og trafikken fra pc’ere er faldet 25 procent.

Trendsales øger underskuddet

På trods af en kapitalindsprøjtning fra de schweiziske ejere Tamedia øger den danske secondhand-modeportal underskuddet i deres seneste regnskab.