Pandora lytter til kundernes designidéer

For Pandora er Facebook, hvor brugerne udleverer deres designidéer, en yderst vigtig inspirationskilde.

Sociale medier er ikke kun egnet som markedsførings- eller promoveringskanal. Den danske smykkeproducent Pandora benytter blandt andet Facebook til at opsnappe designidéer fra forbrugerne.

På globalt plan har Pandora over 2,4 millioner følgere på Facebook, og omkring 5 millioner mennesker er medlem af den såkaldte Pandora Club. De af kunderne, der er aktive på Facebook, bruges ofte som led i designprocessen.

”Vi bruger alle tilgængelige medier i vores branding – lige fra butikker og klassisk markedsføring til sociale medier og bloggere, som omtaler os. Alle platforme er i spil. På de sociale medier er det ikke så afgørende med reklame. Men mere inddragelse af brugerne, som inspirerer hinanden til, hvordan smykkerne kan bruges, eller kommer med bud på, hvad vi skal lancere i nye kollektioner,” udtaler Thomas Ryge Mikkelsen, direktør i Pandora, til epn.dk.

Kilde: Detailfolk.dk