”Vi tror, at vi kan bidrage med noget helt unikt på det danske marked,‘’ lyder det fra det kreative kommunikationsbureau AWB, som har valgt at krydse Øresund og slå dørene op i København. Bureauets kunder omfatter blandt andre danske brands som Wood Wood og Blanche.
Det svenske kommunikationsbureau A World Beneath åbner til marts en dansk afdeling, hvis vil fokus være på strategiske PR- og kommunikationsopgaver fra idé- og konceptudvikling til eventproduktion, influencer marketing og markedsføring på sociale medier.
Bureauets erfaring med det kreative og strategiske arbejde kombineret med relationerne og netværket på begge sider af Øresund var det, som for alvor satte etableringen af et dansk bureau på tegnebrættet.
”Vi tror, at vi kan bidrage med noget helt unikt på det danske marked med den profil, vi har. Ganske enkelt fordi vi både kan stå for det kreative og strategiske arbejde, samtidig med at vi har relationerne og netværket på begge sider af sundet til at skabe resultater for vores kunder. Det, mener vi, både vil være attraktivt for nye danske kunder, og samtidig har et bureau med base i København også været et ønske fra flere af vores eksisterende kunder,” udtaler Josefina Hillman, der er strategisk projektleder og medejer i AWB, i en pressemeddelelse.
AWB’s eksisterende kunder tæller blandt andre danske brands Wood Wood og Blanche samt Happy Socks, Levi’s og Dr. Martens.
Bureauchefen på det danske kontor bliver Christian Laustrup Møller, der har baggrund som tekstforfatter på Allright Agency og redaktør for det danske madmagasin Copenhagen Food. Han har tilmed arbejdet selvstændigt sammen med AWB på flere af deres aktiviteter i Danmark.
”Jeg glæder mig til at komme i gang i den nye rolle, men samarbejdet har vi jo fået solidt etableret over de seneste tre-fire år. AWB har efterhånden stor erfaring med at arbejde på det danske marked og har opbygget et solidt netværk hovedsageligt inden for fødevare- og drikkevaresegmentet samt mode og detail. Det er også inden for de segmenter, at vi primært vil lægge vores fokus her i starten, og så er ambitionen at prøve at vokse i et roligt og organisk tempo,” udtaler Christian Laustrup Møller.