Messer

Messeoptakt: Panorama Berlin har ændret hele konceptet

Panorama Berlin har redefineret messens koncept under temaet ‘Panorama Expedition’. Alt rykkes rundt, og nye områder introduceres.

Undersøgelse af modemesser: Vigtigt med oplevelser og aktiviteter

Foredrag, paneldebatter og trendområder. Messer er mere end køb og salg, og flere efterlyser oplevelser og aktiviteter på modemesserne under den københavnske modeuge.

Danske modebrands udvalgt til italiensk messe

Med en kurateret blanding af nye og etablerede skandinaviske modebrands offentliggør Pitti Immagine og Revolver nu den komplette liste over deltagende brands til Pitti Uomo 95.

Messeoptakt: Seek Berlin forener fællesskab og handel

I en verden hvor nye og anderledes koncepter efterspørges, er overskriften for dette års Seek-messe ’Seek unites to trade with love’. Det betyder blandt andet et helt nyt koncept og store omrokeringer.   

Messeoptakt: Revolver samler skandinavisk mode under ét tag

Til den kommende københavnske modeuge i januar vil man blandt andet kunne opleve mange nye skandinaviske modebrands til Revolver AW 19-sæsonen i Kødbyen.

Messeoptakt: Show & Order som stormagasin

Den tyske messe Show & Order Premium går i år under konceptet ’Space For Retail Experience’, og udfolder sig igen udover de unikke seks etager i industribygningen Kühlhaus i Berlin.

Undersøgelse af modemesser: Både udstillere og besøgende vender tilbage igen

På modemesserne under den københavnske modeuge kommer størstedelen af de besøgende og udstillerne igen år efter år. I TØJs spørgeskemaundersøgelse giver de fleste, som har været på modemesserne i 2018, udtryk for, at de regner med at vende tilbage i 2019.

Messeoptakt: Premium i nye klæder

Grundplanerne omstruktureres og en ny hal introduceres. Premium-messen i Berlin løber af stablen fra den 15. til 17. januar 2019. Læs om messen og de mange nye tiltag.

Bread & Butter lukker og slukker

Den tyske modemesse Bread & Butter, som Zalando overtog i 2015, vil ikke længere blive afholdt af strategiske årsager.  

Undersøgelse af modemesser: Delte meninger om tidspunkt og antal dage

Tidspunktet på året og antallet af dage for messerne under den københavnske modeuge har længe været diskuteret i branchen. Både besøgende og udstillere er overvejende tilfredse, men meningerne er også delte, og især med august-messernes tidspunkt er der utilfredshed at spore.  

Undersøgelse af modemesser: Udstillere vil sælge, mens besøgende vil inspireres

Udstillerne på de danske modemesser kommer primært med formålet om at sælge, mens de besøgende i større grad vil finde inspiration end at foretage køb på messen. Det viser TØJs spørgeskemaundersøgelse, der underbygger påstanden om, at messerne generelt har udviklet sig fra salgsplatforme til udstillingsvinduer.

Katarina Angelin fra svenske Habit om de danske modemesser

Selv er hun spændt på, at CIFF Kids bliver en del af CIFF, og fra de svenske brands hører hun, at de savner mere struktur fra messearrangørernes side. Det fortæller Katarina Angelin, chefredaktør på det svenske brancheblad Habit Sko & Mode, når hun bliver spurgt ind til udviklingen af og fremtiden for de danske modemesser.