CIFF sætter ny fart på vækstplanerne med at samle de stærkeste brands inden for mode og livsstil under én messeplatform.
“Danmark er muligvis et lille land, men vi er en stor modenation og en af de vigtigste spillere på den internationale scene,” konstaterer direktør for CIFF, Sofie Dolva, der nu øger ambitionerne for messeplatformens fremtid. Under modeugen i februar beviste det nye udvidede messeformat, at branchen er stærkest, når den står sammen, og det har vakt opsigt – både herhjemme og internationalt.
Bestseller tilslutter sig nu også CIFFs messeplatform og tager deres over 20 brands med såsom Jack & Jones, Only, Vero Moda, Pieces og Selected Homme/Femme, som bliver solgt i mere end 2.700 detailbutikker i 50 lande.
CIFFs “One Copenhagen” ambition bliver dermed til virkelighed i 2024. “One Copenhagen” handler netop om at skabe ét samlet, moderne og internationalt handelscentrum for skandinavisk og international mode, hvilket er helt i tråd med Bestsellers ambitioner, og Danmarks største modevirksomhed ser frem til at bidrage til oplevelsen, når “One Copenhagen” løber af stablen til august.
Gevinst for hele branchen
”CIFF har – i en ellers svær tid – formået at samle branchen omkring én messe – noget, der har været efterspurgt længe, og som allerede under sidste modeuge viste sig at være en stor succes. Det er en kæmpe gevinst for branchen,” fortæller Cecilie Thorsmark, adm. direktør i Copenhagen Fashion Week, og fortsætter:
“Jeg ser frem til at fortsætte samarbejdet med CIFF – samt organisationerne DM&T og MERK – om at skabe en modeuge, som vores internationale gæster, den lokale presse, modebranchen og København i sin helhed får mest muligt ud af.”
Thomas Klausen, adm. direktør i DM&T, tilføjer:
”Sidste sommer bakkede alle 100 procent op omkring den københavnske modeuge i august, og efter en succesfuld modeuge i januar blev det igen bevist, at vi er stærkest, når vi står sammen. Nu ser vi frem mod sommeren, hvor vi ved, at Copenhagen Fashion Week og CIFF igen vil skabe en inspirerende, innovativ og endnu mere travl modeuge til gavn for hele branchen.”
Foto: CIFF