I forbindelse med lokations- og navneændringen for børnemessen CIFF Youth, har TØJ talt med Kent Jensen, Chief Marketing Officer hos teenagebrandet Grunt, og Peter Galsgaard, grundlægger af børnetøjsbrandet Wheat.  

 

Kent Jensen, Chief Marketing Officer hos Grunt

Hvad synes I om, at messen har skiftet navn fra CIFF Kids til CIFF Youth?

Vores ene mærke, Grunt, er et tøjmærke, der henvender sig til teenagere. Vi ser derfor generelt navneændringen fra CIFF Kids til CIFF Youth som noget positivt, idet det i højere grad appellerer til vores segment.

 

Hvad betyder det for jer, at messen er flyttet fra Forum til Bella Center?

Logistisk set er vi selv meget begejstrede for flytningen, idet vi udover Grunt også har et herretøjsbrand, Woodbird, på CIFF-messen. Jeg tror også, at både udstillere og indkøbere, som er vant til at være i Forum, vil opleve flytningen som en positiv omvæltning.

Jeg er også af den opfattelse, at det vil drage ekstra værdi til messen at kunne gå fra den ene hal til den anden og blive inspireret i fælles omgivelser. Naturligvis er vi selv spændte på at skulle på en ’ny’ messe, men vi er hverken nervøse eller bekymrede for, om CIFF Youth bliver en succesfuld messe.

 

Hvilke nyheder vil i præsentere på CIFF Youth?

Nu kan vi ikke afsløre for meget. Men vi kan sige, at vi endnu engang står med en skarp kollektion til både teenagedrenge og -piger samt et opdateret jeans-koncept. Temaet for selve kollektionen er vores ongoing mission med at være lidt mere sociale og lidt mere os selv, selv om teknologiens udvikling ikke altid tillader dette.

 

Hvilke forventninger har I til den kommende messe?

Vi glæder os rigtig meget til nogle gode dage med kunder, samarbejdspartnere og kollegaer.

 

 

Peter Galsgaard, grundlægger af børnetøjsbrandet Wheat

Hvad synes I om, at messen har skiftet navn fra CIFF Kids til CIFF Youth?

Umiddelbart har ændringen ikke den store betydning for os som brand. Der kan dog ligge noget i navnet ’Youth’, som omfavner de større børn inden for kategorien ’Kids’. For vores vedkommende er vi stærkest på baby og toddler, så måske navnet ’Youth’ vil skabe en større interesse for vores junior-kollektion.

 

Hvad betyder det for jer, at messen er flyttet fra Forum til Bella Center?

Vi har jo været derude før, så vi er spændte på, hvordan det vil foregå i år. Vi har lidt svært ved at gennemskue følgerne af, at messen er flyttet, udover at vores stand i Forum de seneste sæsoner har haft en rigtig god placering og dermed været nem at finde for vores kunder. Vi regner dog med – og håber på – en positiv feedback fra vores kunder på trods af flytningen.

 

Hvilke nyheder vil i præsentere på CIFF Youth?

I denne sæson præsenterer vi en større overtøjs- og badetøjskollektion end normalt. Vi har haft gang i indslaget i nogle måneder allerede, og kollektionen er blevet modtaget med stor begejstring. Vi håber, at det også vil fortsætte sådan efter messen.

 

Hvilke forventninger har I til den kommende messe?

Vi er som altid spændte og har store forventninger til den kommende messe. Ikke mindst til fremvisningen af vores kollektion for nuværende kunder, men også til modtagelse af feedback fra potentielle nye kunder og andre, der lægger vejen forbi.