Chic Shanghai var den første fysiske messe i Kina efter nedlukningen af landet – men kun nationale brands deltog. Nu arbejder messen på at kunne afvikle marts-udgaven med international deltagelse.
Chic Shanghai var en af de første messer i verden til at afvikle en fuldt digitaliseret messe tilbage i foråret 2020 – og så endda med stor succes.
Nu fortæller arrangørerne bag Chic Shanghai i en pressemeddelelse om årets første fysiske messe efter den nationale lockdown.
Messen blev afholdt i National Exhibition and Convention Center i Shanghai fra den 23. til den 25. september 2020 med i alt 500 udstillere og mere end 43.000 besøgende, der lagde vejen forbi messen i løbet af de tre dage.
På grund af rejsebegrænsninger mange steder i verden var det stort set kun nationale brands, der udstillede på messen inden for segmenterne dame-, herre- og børnemode, tilbehør, streetwear og innovationer til mode og detailhandel.
Selv om messen blev afviklet fysisk, var det digitale element ikke gemt væk. Chic App viste sig nemlig igen at være et uundværligt multifunktionelt værktøj, hvor besøgende registrerede sig og bookede seminarer, og hvor man eksempelvis også kunne bestille mad. App’en opdateres hele tiden løbende for at tilbyde nye features og gør det muligt at deltage udelukkende digitalt i messen.
App’en har også hjulpet udstillende brands med at matche med nye kunder. I alt fandt 30 matchmøder sted på messen. Behovet for det personlige møde var stort, og deltagerne var begejstrede for det innovative tilbud, skriver messearrangørerne i pressemeddelelsen.
Chic Shanghai arbejder på højtryk for, at marts-udgaven kan afvikles med international deltagelse. Denne messe er planlagt til at afholdes fra den 10. til den 12. marts 2021.
Foto: Chic Shanghai