CIFF Kids kommer til at stå på egne ben, når den europæiske sæson for børnebranchemesser går i gang. 

Målet er at samle branchen, når CIFF Kids byder brands, indkøbere og pressen inden for til tre intense dage i Bella Center Copenhagen fra den 19.-21. juni i år. Dermed ligger messen knapt to måneder tidligere end modemessen CIFF, som fortsat ligger i august. Den tidligere dato betyder, at CIFF Kids kommer til at skyde den europæiske sæson for børnebranchemesser i gang, og messen placerer sig således optimalt i forhold til branchens ændrede indkøbsmønstre både nationalt og internationalt.

En ny begyndelse

Der er lagt op til topmøde for branchens børnebrands, når den 59. udgave af CIFF Kids indtager Bella Center Copenhagen med farverige og bæredygtige styles til nyfødte såvel som teenagere og alt derimellem. Derudover bliver hallerne prydet af produkter inden for lifestyle og interiør, så de besøgende får en helhedsoplevelse med hjem.

Dagsordener om bæredygtighed, holdbarhed og miljø kommer til at fylde meget på messen, og igen i år samarbejder CIFF Kids med trendeksperterne fra pej gruppen, som planlægger et ambitiøst talkprogram om blandt andet genbrugsadfærd og forbrugsmønstre henvendt til både brands og besøgende.

CIFF Kids kommer til at foregå i hallerne under CIFFs faste showrooms. Herudover stilles der digitale brand- og mødeplatforme til rådighed for at styrke nye og eksisterende brancherelationer.

”For os handler det selvfølgelig om at skabe en inspirerende messe med handel og synlighed for øje, men netværksdelen fylder lige så meget for os. Vi vil dyrke og pleje et community af visionære brands, der også er der for hinanden, og som i samlet flok kan vise vejen for børnemode,” siger direktør for CIFF, Christina Neustrup i en pressemeddelelse.

CIFF Kids fører an

De nye datoer for afviklingen af CIFF Kids betyder, at messen bliver den første af de store, europæiske modemesser til at åbne dørene for indkøberne. Senere følger Pitti Bimbo i Firenze og Playtime i Paris i starten af juli.

Timingen begejstrer i branchen, hvor COO og medejer af børnetøjsbrandet Wheat Thomas Frederiksen forklarer:

”Den verden vi lever i, har været under stor omvæltning de senere år, med blandt andet et stort pres på forsyningskæden. Det har medført at ordresæsonen har rykket sig til at blive tidligere og tidligere. Derfor er det essentielt for os, at de messer vi deltager i, skal kunne møde de nye behov der er. Både for os som virksomhed og for indkøberne.”

 

CIFF Kids finder sted den 19.-21. juni, 2022 i Bella Center Copenhagen.

 

Foto: CIFF Kids