”Selv om det ikke kan sammenlignes med følelsen fra et rigtigt håndtryk, så er det den perfekte tilføjelse til vores fysiske messe,” lyder det fra CIFF, der har indgået et samarbejde med Traede om et nyt digital initiativ.

”Det bliver en anderledes messe denne gang og slet ikke i det format, som CIFF er kendt for, men det bliver en vigtig handelsplatform.” Sådan lød det fra Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, da det stod klart, at sommerens udgave af CIFF og CIFF Youth ville blive afviklet.

Nu løftes sløret for et nyt element, der skal sikre, at messen bliver den handelsplatform, der længes efter i modebranchen. Det sker ved lanceringen af en ny digital platform, CIFF Digital. Det oplyser CIFF i en pressemeddelelse.

”Denne sommer har vi sørget for at skabe løsninger, der inkluderer alle, og som potentielt løfter virksomhederne til et nyt niveau. Selv om det ikke kan sammenlignes med følelsen fra et rigtigt håndtryk, så er det den perfekte tilføjelse til vores fysiske messe,” fortæller CIFF i pressemeddelelsen.

Ligesom hos Revolver, har CIFF udarbejdet deres digitale platform i samarbejde med fashion-tech virksomheden Traede, der nu giver alle udstillere deres eget digitale showroom. Det gør det muligt for mærkerne at nå ud til en større rækkevidde af internationale indkøbere samt forbedre købsoplevelsen.

Salgsplatformen vil både være tilgængelig under CIFF og CIFF Youth, men også udenfor åbningsdatoerne.

En messeoplevelse, der er kommet for at blive

“Indenfor mode- og livsstilsbranchen har virksomhederne skulle omstille sig til en digital ny hverdag, og da mange af disse virksomheder ofte har en konservativ forretningsarkitektur, er udviklingen de seneste 6 måneder gået hurtigt for rigtigt mange brands. Evnen til at kunne fremvise et fysisk produkt, men på en digital og samtidig lækker måde, er klart en udfordring, men en udfordring, som vi tog op med vores ‘Virtual Showroom’-produkt,” udtaler Christopher Heilman, CEO i Traede, til TØJ og fortsætter:

“Responsen har været over alt forventning , hvoraf vi fik et samarbejde op at køre med både CIFF og Revolver. Så det bliver spændende at kigge ud i fremtiden og se, hvor meget brands der er i stand til at rykke sig med de nye understøttende digitale løsninger.”

Derudover vurderer Christopher Heilman, at denne form for messeoplevelse er kommet for at blive.

“Synergien, der opstår mellem de fysiske produkter, understøttet af et effektivt digitalt setup, kan virkelig få en virksomhed langt. Derfor tror vi også på, at fysiske messer med direkte link til digitale showrooms er kommet for at blive, da både brands og modtagere kan se værdien i det,” slutter han.

Foto: CIFF Youth