Et helt nyt ægteskab imellem CIFF og Revolver ser nu dagens lys. Formålet er både at fastholde og udvikle modemessernes relevans og Københavns position som ‘The Fashion Capital of Scandinavia’.
Når Copenhagen Fashion Week løber af stablen i august 2023, bliver det med et helt nyt og forstærket messelandskab. De to konkurrerende modemesser CIFF og Revolver slår sig nemlig sammen for at skabe en endnu stærkere modeuge i København.
Alt sammen til glæde for de mange tusinde besøgende, indkøbere og pressefolk og dermed i sidste ende til gavn for den samlede skandinaviske modebranche, byen København og de mange hundrede brands, der udstiller og deltager i modeugen.
Det nye setup er svaret på et længe efterspurgt ønske fra modebranchen om én samlet og koordineret modeby og ordreplatform. Fremadrettet skal alle kræfter nu bruges på at skabe endnu mere relevans, merværdi og udvikling.
Vil forny og udvikle messeoplevelsen
Formålet med den nye konstellation imellem CIFF og Revolver er at forny og udvikle den samlede messeoplevelse og derved også drage fordel af det store momentum, som København lige nu nyder godt af qua de seneste års succesfulde håndtering af pandemien. Dette naturligvis sammenholdt med den fortsat store internationale interesse for skandinavisk mode.
Fremadrettet vil København således stadig have to forskellige messekoncepter i form af CIFF i Bella Center og Revolver i Øksnehallen. Begge messer vil dog fremover blive koordineret, så både diversiteten, det skandinaviske islæt samt byen Københavns mange forskellige facetter og kvaliteter fastholdes i den totale oplevelse.
Én ny samlet organisation
Begge organisationer samles under én paraply med fysisk hovedkontor i forlængelse af de permanente CIFF Showrooms i Bella Center Copenhagen. Således følger hele Revolvers organisation med over i det nye setup.
”Jeg er megastolt over den opnåede løsning. Det har krævet vilje, tid og hårdt arbejde fra alle parter at nå i mål. Ved netop at forene hver af de to organisationers unikke kvaliteter kan vi i fællesskab levere en fantastisk og fremtidssikret løsning, som jeg både personligt og sammen med resten af Revolver-teamet mere end glæder mig til fortsat at være en del af,” udtaler Christian Maibom, Founder og Creative Director hos Revolver.
Et stærkt ‘power move’ i modemessebranchen
Allerede til den nært forestående udgave af den københavnske modeuge i februar 2023, der således bliver den sidste i det hidtidige setup, vil de mange besøgende indkøbere og udstillende brands kunne opleve et snert af fremtiden: Shuttle bus-service mellem de forskellige venues samt fælles buyer information og udveksling er blot nogle af de tiltag, der allerede er på tegnebrættet.
“Jeg går ydmygt og dybt begejstret til opgaven med at stå i spidsen for den nye, fælles organisation, der med to unikke ben står på skuldrene af nogle af de stærkeste, mest kompetente og erfarne messekræfter, Skandinavien har at byde på. Nu sætter vi alt ind på at skabe endnu mere udvikling og værdi for modeugens mange interessenter. Denne fusion bliver det største power move, den europæiske modemessebranche har oplevet i mange år,” siger Sofie Dolva, Director hos CIFF.
Foto: Sofie Dolva og Christian Maibom af Frederikke Nørgård